Loungebesök med någon annans kort...?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Stefan62, 9 December 2015.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låt säga att jag blir av med mitt kombinerade Diners/Eurobonus Gold Card och någon annan drar kortet i loungen - kommer den personen in i loungen eller blir det kontroll av boardingkortet och därmed stopp?

2. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det krävs väl en aktiv resa för att komma in som EBG och har du det så kommer personen in med kortet om det inte är manuell kontroll. Men finns ingen resa med ditt EBG nummer inlagd kommer man inte in med kortet så att säga.

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok - men nu kan det ju vara så att man inte lagt in EuroBonus-numret i bokningen...hur blir det då?

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då jämför man väl boardingkortet med ditt fysiska kort. Verkar inte särskilt smart.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med inte särskilt smart får sägas att detta är ett uppenbart brott mot Eurobonus T&C och ska förhoppningsvis leda till att du förlorar ditt medlemskap och blir avstängd en lång tid framöver.

149@telia.com och bnr gillar detta.
  6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är en Diners lounge, har det på forumet borde rapporterats om att boarding pass såväl har krävts som inte krävts. Så svaret är väl: Oklart.

7. Om din vän har exakt samma namn som du, ska de inte vara något problem. ;)

simon_says91 gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte något "praktiskt"problem...

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Boardingkort scannas alltid när man ska in i loungen. Om man då inte har sitt eurobonus-nummer inlagt på boardingkortet kommer en manuell kontroll att ske av ditt kort och boardingkort (utgår ifrån att man kontrollerar att namn stämmer överens på kort och biljett).
    Om man försöker sig på detta och blir påkommen tror jag man ligger lite dåligt till med sitt eurobonuskonto.

10. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man skall gå på en "Diners" lounge krävs inget boardingkort, jag har gått in i flera sådana lounger och jag har aldrig behövt visa något boardingkort.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!