Senaste nytt

Loungeaccess i Frankfurt med ena benet (av två) i business class

nibo

Ny medlem
Försökt hitta svar här, utan att lyckas.

Om jag åker intra-europa med Lufthansa, med två leg, och byter i Frankfurt, har jag då tillgång till Business-loungen där om jag flyger första resan i business, men inte andra? Eller måste båda vara business, eller är det den kommande resan som måste vara det? Det är en och samma bokning.

Tack på förhand
 
Försökt hitta svar här, utan att lyckas.

Om jag åker intra-europa med Lufthansa, med två leg, och byter i Frankfurt, har jag då tillgång till Business-loungen där om jag flyger första resan i business, men inte andra? Eller måste båda vara business, eller är det den kommande resan som måste vara det? Det är en och samma bokning.

Tack på förhand
Här kan du läsa tillgång
https://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access
 

nibo

Ny medlem
Tack, men tycker inte det förklarar till 100% med mitt exempel. Tänkte höra om någon kan bekräfta något av det jag skrev.
 

Senator

Moderator
Tack, men tycker inte det förklarar till 100% med mitt exempel. Tänkte höra om någon kan bekräfta något av det jag skrev.

Lounge access gäller i normala fall från den flygplats ditt flyg avgår från. Så du åker ekonomi från Frankfurt är det villkoren kopplat till den kabinen du reser med från Frankfurt som gäller tror jag.

Jag tror också Lufthansa drar skillnad mellan interkontinentala och kontinental resor. Jag tror svaret hade varit JA om du hade kommit i business från NYC och vidare i ekonomi nästa dag.

Men jag tror ingen av oss kan ge ett exakt svar. Frågor är alltid gratis, så ställ frågan när du är i transit i FRA. Förvänta nej skulle jag gissa.
 

nibo

Ny medlem
Har du Lufthansa Mastercard? I så fall är det kanske läge att ha gratis-vouchern med dig.

Nej, det har jag inte.

Lounge access gäller i normala fall från den flygplats ditt flyg avgår från. Så du åker ekonomi från Frankfurt är det villkoren kopplat till den kabinen du reser med från Frankfurt som gäller tror jag.

Jag tror också Lufthansa drar skillnad mellan interkontinentala och kontinental resor. Jag tror svaret hade varit JA om du hade kommit i business från NYC och vidare i ekonomi nästa dag.

Men jag tror ingen av oss kan ge ett exakt svar. Frågor är alltid gratis, så ställ frågan när du är i transit i FRA. Förvänta nej skulle jag gissa.

Jo, precis, tycker det är aningens oklart, och ska försöka fråga nästa gång jag flyger en sån rutt i transit.
 

nibo

Ny medlem
Enligt transit "räcker" det med att ha kommande ben i business intra-europa. Att bara ha första så har man bara tillgång till Welcome lounge som ligger på landsidan.

Tack för hjälpen Senator och ni andra.
 

Ping

Medlem
Du ska inte ha tillgång till lounge i FRA eftersom det är en intra flyg, enligt Lufthansa. Hade du anlänt intercontinental hade du haft tillgång till welcome lounge.

Kolla på den svenska Lufthansa sidan. Kör man via us sidan så får du annan info, eftersom man uppenbarligen reser från US.
https://www.lufthansa.com/se/en/lounge-types-and-access

Lufthansa Business Lounge

"Boarding pass for a Lufthansa/Star Alliance flight departing on the same day"

Welcome lounge
"Business Class boarding pass for a Lufthansa or United intercontinental flight arriving on the same day"
 
Toppen