Senaste nytt

Loungeacces utan kort?

Flying P

Medlem
Flyger regelbundet i Europa men Tyskland, Holland, Frankrike och Norden primärt.
Har aldrig någonsin på över 150 loungebesök i Tyskland behövt visa mitt medlemskort, när jag tänker efter har jag nog aldrig behövt visa något alls förutom vid de enstaka tillfällen jag varit statuslös och använt Priority Pass.
Beror normalt helt på vilket statusprogram du reser på, och vilken lounge. Numera kör jag nästan uteslutande med mobilt boardingkort och sedan dess visar jag aldrig kortet. (Brasklapp, behövde visa det i UA lounge vid gate B 17 i Chicago i tisdags men det var ett undantag för normalt sett fungerar det även där.)
 

karho

Medlem
OT jag vet men jag tycker vi borde starta en separat tråd om loungedrakar. Vilka är de, egentligen? Vad är det snällaste ni fått hjälp med? Vart får man värsta bemötandet? Finns en del att gräva i där tror jag.. :)
 
Bonuskort och boardingcard kollas i Swiss Business Lounge i Zürich medans enbart boardingkort scannas i SAS C-lounge i CPH samt El Prat i BCN så jag gissar på att det är lite olika från bolag till bolag hur de släpper in folk. Swiss var stenhårda med att visa upp sitt kort, även om det inte har någon högre status.
 

Flying P

Medlem
Bonuskort och boardingcard kollas i Swiss Business Lounge i Zürich medans enbart boardingkort scannas i SAS C-lounge i CPH samt El Prat i BCN så jag gissar på att det är lite olika från bolag till bolag hur de släpper in folk. Swiss var stenhårda med att visa upp sitt kort, även om det inte har någon högre status.
Beror på vilket kort du har. Som SEN räcker det med att scanna mobile boardingpass.
 

streamer

Ny medlem
Hej, just erhållit status som Thai Gold status och undrar om nån vet om man får sitt plastkort hemskickat? Trodde att jag skulle klara mig med det som finns i appen men det verkar ju även ibland krävas ett i plast också enl. denna tråd.
 

Mr.Robin

Medlem
Jag har råkat ut för samma problem i Dusseldorf's Senator-lounge efter att ha glömt mitt fysiska kort hemma. Att status finns i appen räckte inte, det var direkt tvärstopp, förklaringen var att det inte anges utgångsdatum för *G i appen och att de var tvungna att kunna bevisa att status fortfarande var giltigt för rapporteringen/debiteringen tillbaka till SAS. Att appen hanterar utgångsdatum automatiskt gick inte in. Det var väl samma drake som du råkade ut för.

Däremot var de mer flexibla i Business-loungen 20 meter bort, tvärs över korridoren, där de tog en snabb titt i appen och släppte in mig..
Undrar en sak om att utgångsdatum är det viktiga som måste framgå. Kan man då få problem med ett Amex med EBG eftersom att det är Amexkortets utgångsdatum som står på och inte EB-kortets utgångsdatum? Borde man ta och skaffa sig ett rent EB-kort så att man får det rätta utgångsdatumet? Fast har för mig att jag läste någonstans på forumet att SAS inte är helt glada i att skicka ut ett extra kort.
 
Toppen