Senaste nytt

Loungeacces utan kort?

Timotey

Medlem
Mycket handlar nog om dagsform hos draken. Kan inte minnas att jag fått visa mitt fysiska kort mer än när jag gästar lounge som ankommande på Arlanda. På Frankfurt och på Heathrow har jag även varit tvungen men det är de få jag minns. Gissar att det handlar om 9 av 10 som jag slipper visa det fysiska kortet
 
  • Gilla
Reactions: El0

El0

Medlem
Tror dock lite på @Dr. Miles förslag, på biljetten står det "SK/EBGxxxxxxxxx EBG" och inte "SK*G" som det står på mobila boardingkorten.
Men det förklarar inte varför inte mitt guldkort i appen inte dög till. :(

Mycket handlar nog om dagsform hos draken. Kan inte minnas att jag fått visa mitt fysiska kort mer än när jag gästar lounge som ankommande på Arlanda. På Frankfurt och på Heathrow har jag även varit tvungen men det är de få jag minns. Gissar att det handlar om 9 av 10 som jag slipper visa det fysiska kortet

Samma här, har faktiskt inte behövt visa kortet på någon annan lounge. "inte ens" Heathrow T2 Lufthansa Senator
 
Jag har råkat ut för samma problem i Dusseldorf's Senator-lounge efter att ha glömt mitt fysiska kort hemma. Att status finns i appen räckte inte, det var direkt tvärstopp, förklaringen var att det inte anges utgångsdatum för *G i appen och att de var tvungna att kunna bevisa att status fortfarande var giltigt för rapporteringen/debiteringen tillbaka till SAS. Att appen hanterar utgångsdatum automatiskt gick inte in. Det var väl samma drake som du råkade ut för.

Däremot var de mer flexibla i Business-loungen 20 meter bort, tvärs över korridoren, där de tog en snabb titt i appen och släppte in mig..
 

Hall

Medlem
Ganska typiskt tyskt beteende som ni har råkat ut för angående det där att kräva fysiska bevis. Som kuriosa kan nämnas att du kan få fast-track i Hamburg oavsett vilket bolag du flyger med bara du visar LH-SEN kortet. Niki air, Emirates you name it. SEN card rules them all. ;)
 

Jonas C

Medlem
Ganska typiskt tyskt beteende som ni har råkat ut för angående det där att kräva fysiska bevis. Som kuriosa kan nämnas att du kan få fast-track i Hamburg oavsett vilket bolag du flyger med bara du visar LH-SEN kortet. Niki air, Emirates you name it. SEN card rules them all. ;)
Det handlar nog främst om att de inte får neka folk tillträde till fasttrack på tyska flygplatser. Så i praktiken ska det även funka med Economy biljett utan status.
 

johhenrik

Medlem
Ang EBG och senatorlounger i Tyskland så har det aldrig någonsin funkat för mig med bara biljetten trots att allt är registrerat korrekt. Men datorn hos Lufthansa kan aldrig se det. Antar det är relaterat till det faktum att det ofta står SK*S eller SK*P osv på boardingkorten också, som det ju finns en lång tråd om här redan.
 

Dr. Miles

Expert
Det handlar nog främst om att de inte får neka folk tillträde till fasttrack på tyska flygplatser. Så i praktiken ska det även funka med Economy biljett utan status.
Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av att resa från Tyska flygplatser, men jag har sett en och annan resenär som har blivit nekad på Fast track när de inte hade rätt typ av boardingkort och/eller status på Hamburg flygplats.

När det gäller för mig så fungerar kombination av SAS Go + EBG + boardinkortet på appen men det fungerade inte när jag reste med en bonusresa biljett (SAS Go + EBG + boardingkortet). Jag var tvungen att visa fysiska EBG kortet till personalen vid Fast track.
 

jerixon

Medlem
Flyger regelbundet i Europa men Tyskland, Holland, Frankrike och Norden primärt.
Har aldrig någonsin på över 150 loungebesök i Tyskland behövt visa mitt medlemskort, när jag tänker efter har jag nog aldrig behövt visa något alls förutom vid de enstaka tillfällen jag varit statuslös och använt Priority Pass.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen