Senaste nytt

Lounge vid tidig avgång från Bangkok med Air China

Funcadelic

Medlem
Jag lyfter från Bangkok (BKK) med Air China Business Class 05:50, och överväger att spara in på en hotellnatt genom att tillbringa natten på flygplatsen. Det passar dessutom bra med svensk tidszon, eftersom jag då kan börja vända tillbaka dygnet under runt 14 h flygning tillbaka till Sverige via Peking.

Enligt Star Alliance har Eva Air en lounge som är nattöppen 00:30-03:30 Ti/On/Fr/Sö, eller 07-03 Må/Ti/To/Lö enligt Eva Air själva, så jag antar att den åtminstone kommer vara öppen natten till söndag, eller tänker jag fel? Kommer jag ha tillgång till denna lounge, eller räknas min avgång som "nästa dag" på något sätt?

I värsta fall kommer jag ha nästan 2 h utan lounge innan Thai öppnar sin lounge 05:00. Finns där något att göra under tiden?
 

Juraj

Medlem
Rent generellt tycker jag att publicerade öppettider för lounger sällan stämmer. Dock är min erfarenhet att de brukar vara öppna längre än vad som anges (ja med Gula rummet på Bromma som undantag). Just på Eva lounge var jag i oktober och frågade när de stänger, svaret var att de hade öppet hela natten. Jag minns att jag hade kollat innan på Star alliance lounge finder och de skulle stänga typ kl 3.30.
 
Toppen