Senaste nytt

Lounge vid ankomst i Los Angeles (Star Alliance business class)

mha321

Medlem
Då undrar ju en vän av ordning varför SAS uttrycker sig som de gör och specifikt nämner Newark..? Men samtidigt är jag väl inte speciellt förvånad :(
Ren spekulation, men kan det vara så att man kommer in i den när man har transfer ut med annat bolag där, men inte på de andra flygplatserna, eller något i den stilen?
 
Ren spekulation, men kan det vara så att man kommer in i den när man har transfer ut med annat bolag där, men inte på de andra flygplatserna, eller något i den stilen?
SAS tenderar ju att sälja biljetter med både American Airlines och Virgin som anslutningsflyg i USA, så möjligtvis i de fallen skulle det kunna vara användningsbart. Om de nu avgår från samma terminal eller att man har access till en terminal man inte ska flyga ifrån osv. Kommer inte ihåg hur det ser ut på ORD i Chicago.
 

AABack2ARN

Medlem
ORD Terminal 5 är väl i princip bara till för utländska flygbolag vid avresa från USA? Många bolag inklusive American och United landar ju sina utländska flighter vid T5 men sedan flyttas planen till T1 eller T3. Men SAS, Swiss etc. har sina avresor från T5. Undantaget tror jag är några charterbolag typ USA3000 - men detta kan ha ändrats.

Mig veterligen finns ingen airside transfer till (eller från) T5
 

Fjalar

Medlem
Så om jag förstår detta rätt. Jag flyger till LAX imorgon och har därefter en Layover innan jag fortsätter med United domestic. Då skulle jag kunna landa på LAX gå igenom immigration. Sedan kunna använda boardingkortet för att ta mig tillbaka in i terminalen för TBIT Star alliance lounge, även då jag egentligen flyger ut från en annan terminal?
 
Så om jag förstår detta rätt. Jag flyger till LAX imorgon och har därefter en Layover innan jag fortsätter med United domestic. Då skulle jag kunna landa på LAX gå igenom immigration. Sedan kunna använda boardingkortet för att ta mig tillbaka in i terminalen för TBIT Star alliance lounge, även då jag egentligen flyger ut från en annan terminal?
Hur lång är din layover? Jag har gått in i TBIT vid vidare resa med United inrikes, men då har jag haft boardingkort för samma dag. Osäker på om det fungerar med ett boardingkort för utresa nästa dag.
 
Okej, jag har 4h layover och sen flyger vidare till HNL. Så jag bör kunna göra samma sak.
Ja. Räkna med att den är en bit att promenera om du ska airside från t ex terminal 8 som United flyger ifrån. Hyfsad snabb gångtakt ger nog ändå 20 minuters promenad.
Och om de mot förmodan inte släpper in dig i TBIT så kan du ju alltid gå in i någon av inrikesterminalerna och gå till Star-loungen airside.
 
Toppen