Senaste nytt

Lounge vid ankomst Bangkok Suvarnabuhmi?

Impendill

Medlem
Tack för alla svar!
Har tidigare bott ett stenkast från flygplatsen och har besökt Bangkok ett flertal gånger.
Därför hade jag tyckt det var skönt att få komma till någon lounge där man kunde sitta tills nästa avgång.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för alla svar!
Har tidigare bott ett stenkast från flygplatsen och har besökt Bangkok ett flertal gånger.
Därför hade jag tyckt det var skönt att få komma till någon lounge där man kunde sitta tills nästa avgång.
Om du vill helst stanna på airside (förutsatt att du fick checka in väskan hela vägen till Taipei), kan du också bo på Louis Tavern's transit hotel men det blir både tråkig och dyr lösning.
 
Därför hade jag tyckt det var skönt att få komma till någon lounge där man kunde sitta tills nästa avgång.
Det är naturligtvis upp till var och en, men jag vet inte om jag hade uppskattat att tillbringa 16 timmar över en natt ens i Thai Airways First Class Lounge om det varit möjligt. Särskilt inte om jag precis anlänt efter en 12-timmarsflygning från Europa.

Hoppas hur som helst att du får en trevlig resa!
 

Aerophobia

Medlem
Brukar det inte vara ett krav med "same-day departing flight" för loungeaccess?

Jo, men jag har luskat lite i det där. Det är högst luddigt huruvida "same-day" avser just samma veckodag eller samma 24-timmarsperiod. På BKK med Star Alliance-flygningar så räknade man 24-timmarsperiod visade det sig när regeln skulle bedömas. Mail-kontakt gav ingenting. OW specificerar bara "same-day" när det gäller anslutningar.
 

Dr. Miles

Expert
Jo, men jag har luskat lite i det där. Det är högst luddigt huruvida "same-day" avser just samma veckodag eller samma 24-timmarsperiod. På BKK med Star Alliance-flygningar så räknade man 24-timmarsperiod visade det sig när regeln skulle bedömas. Mail-kontakt gav ingenting. OW specificerar bara "same-day" när det gäller anslutningar.

Om en flight avgår 1-2 timmar efter midnatt är det inga problem att komma in i loungen "dagen innan", men jag har aldrig testat så långt som 16 timmar före avgång.
 

Magino

Medlem
Om en flight avgår 1-2 timmar efter midnatt är det inga problem att komma in i loungen "dagen innan", men jag har aldrig testat så långt som 16 timmar före avgång.

Med Singapore Airlines på Singapore Changi går det att checka in och få tillgång till loungerna upp till 48 timmar innan avgång.
 

AABack2ARN

Medlem
Cathays lounger på BKK är absolut inget alternativ för en längre vistelse. BA loungen var (är?) något bättre men inte för så många timmar om ni ens får vara där.
 

Dr. Miles

Expert
Med Singapore Airlines på Singapore Changi går det att checka in och få tillgång till loungerna upp till 48 timmar innan avgång.

Om man har rest med Singapore Airlines flygning i Business class eller First class, kan man också använda Silver Kris lounge i Singapore vid ankomst. Jag har gjort det några gånger.
 
Toppen