Senaste nytt

Lounge tillträde på Eurobonus award med annat *G kort?

090034208

Medlem
Vill bara försäkra mig om följande:

Åker HEL-CPH med SAS på awardresa (EB) i economy. Är A3G. Nog har jag väl tillträde till lounge?
Försökte sätta in A3G kortet i bokningen på LOT hemsida, gick fint men när jag printar ut boardingpasset hos SAS så finns ej A3G nummret med, och man kan heller inte sätta in det när man checkar in hos SAS!

Det är väl bara att visa upp kortet i loungen eller är det något speciellt med att resa på award i economy hos bolag 1 och ha bolag 2:s guldkort?
 

Magino

Medlem
Det ska inte vara något problem. Ligger det inte inne i bokningen är det som du säger bara att visa A3 kortet.
 

Jonas C

Medlem
SAS skriver inte ut status på boardingkortet om det är en bonusresa. Visa bara upp kortet i loungen så kommer du in.
 

SWEDE

Medlem
SAS skriver inte ut status på boardingkortet om det är en bonusresa. Visa bara upp kortet i loungen så kommer du in.

Så var det förr. Nu, med Altea, så är detta inget problem. Det enklaste är att peta in kortet i en incheckningsautomat. Då dyker frågan upp "Vill du registrera detta kort på denna resa"? Skriver du därefter ut ett boardingkort så står din status där.
 
Toppen