Senaste nytt

Lounge tillgång med första klass biljett samma dag

Jonas C

Medlem
Ja, faktiskt, där har jag blivit insläppt. Vet inte om man officiellt får bli insläppt där, men när jag checkade in där fick jag eskort av SAS personal från check-in, förbi security och sedan rakt bort till loungen, där personalen pratade med dom, och vips så kom man in...

Har hört från folk tidigare att de kunnat komma in på TG F Loungen med sina EBP, så jag antar att det är en officiell förmån. Kan nog vara av anledningen att många Pandion flyger med SAS kärran regelbundet.
 

Jacob

Medlem
Enligt *A reglerna så har internationell First Class enbart tillgång till *G Loungerna, om inget annat anges*.
Var läser du någonstans?

Så här säger de officiella reglerna:

International First Class Customers
Customers have access to International First Class1 and/or any Star Alliance member carriers' own lounges.

Customer must present a boarding pass for travel in International First Class on a Star Alliance flight
Customer must be departing from the local airport in International First Class
Customer must be a revenue customer
Customer is entitled to one guest

1 Except: LH HON/First Class Lounges in FRA/MUC; LX HON/First Class Lounges in ZRH/GVA; OS HON/First Class Lounges in VIE; TG Spa Lounge in BKK

Lounge Access Policy - Star Alliance
 

Jonas C

Medlem
Räknas man som revenue customer om man har uppgraderat till F?

Jodå, man räknas som revenue passenger oavsett om man reser på awardbiljett, snuskbillig Eco, eller som i detta fall uppgraderad C>F. Non-revenue pax avser oftast flygbolags anställda som reser på personalbiljett, etc.
 
Toppen