Lounge SAS Plus Krakow?

Diskussion i 'Lounger' startad av hampe_1, 23 Maj 2016.

1. hampe_1

hampe_1 Medlem

Hej!

I helgen reser jag från Krakow (KRK) till CPH i SAS Plus och har försökt genom SAS hemsida att ta reda på vilken lounge man har tillgång men utan resultat, även om där finns incheckningsautomater. I och med att destinationen är ganska ny, vad jag förstår det som, tänkte jag att listorna på hemsidan inte var uppdaterade och tänkte då att kundtjänst kanske vet.
    Chattade precis med SAS kundtjänst och fick följande svar "SAS Plus biljetter ger tillgång till SAS Lounger på dom flygplatser som vi har en sådan på. Krakow är inte en flygplats som vi har en Lounge på, våra Lounger ser du i listan som du länkade till.". När jag då frågar om en samarbetslounge eller liknande som man har fått tillgång till tidigare på andra flygplatser säger han "Då har du fått det som goodwill av personalen på flygplatsen, reglerna säger att en SAS Plus biljett inte ger tillgång till dom Loungerna och det är dom reglerna vi går efter här.". Är inte kundtjänstmedarbetaren ute och cyklar här?

Någon som sitter på information om vilken lounge, ifall där finns någon, som gäller för SAS Plus?

2. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om listan på SAS.se kan vara dåligt uppdaterad så skulle jag säga att detta är den gången som kundtjänst har rätt - undantag, jag vet - men vad jag kan se finns det lounge för Lufthansa och Priority Pass. För tillgång till Lufthansa så krävs Star Alliance Gold eller Business biljett med Lufthansa. Alternativet är Priority Pass loungen, där access ofta går att köpa sig in med även utan kort.

3. Tyvärr så finns det inte någon *A-Gold Lounge på KRK.

4. hampe_1

hampe_1 Medlem

Att där inte finns någon lounge på KRK som man har tillgång till med SAS Plus tänker jag att han säkert kan ha rätt men att det skulle vara goodwill när man har t.ex. suttit i Lufthansaloungen på TXL eller i Aspire loungen på AMS kändes inte helt rätt, detta var bara en parentes till huvudfrågan.

5. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att ytterligare spä på förvirringen så har man enligt flygplatsens hemsida tillgång till lounge både som resenär med SAS Plus och *G.
    Airport Business Lounges

6. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög nyligen från KRK med LOT i ekonomi med *G och fick komma in,
    Däremot kan jag inte rekommendera att lägga någon större tid på den flygplatsen, en stor rörig byggarbetsplats!

7. Winquman

Winquman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vågar påstå att kundtjänst har fel vad gäller att man inte har tillgång till *A business lounge. Källa är Tillgng till loungen - SAS där det står:

SAS Plus i Europa: Du är välkommen till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger. Detsamma gäller SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4.

8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är väl därför det står C på bordingkortet

Winquman gillar detta.
  9. hampe_1

hampe_1 Medlem

Kan informera om att det gick alldeles utmärkt att komma in i loungen och dessutom fast track genom security.

Loungen var en ganska liten lounge med helt okej utbud av dryck och tilltugg, bättre än förväntat.
    Bifogar några bilder för den som är intresserad.

IMG_1880.JPG

IMG_1878.JPG

IMG_1883.JPG

IMG_1882.JPG

IMG_1881.JPG

IMG_1884.JPG

Fanns även en liten sittdel till vänster och där jag tagit bilden ifrån.

ulagun, Winquman, karho och 1 annan gillar detta.
  10. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fint! Vad fanns i dryckesväg?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!