Senaste nytt

Lounge på Terminal 2 när man flyger från terminal 4 på Arlanda?

palmen

Moderator
Jag har precis besökt T2 med biljett från T4 (SAS inrikes) inga problem att komma genom säkerhetskontrollen.
Men jag kom inte in i loungen (Aurora) då det var mer än 3 timmar till mitt flygs avgång.
Försökte övertyga loungevärdinnan(draken) att jag bara ville göra ett kort besök men det var tvärstopp.
Så nu sitter jag i SAS Gold istället...
Bussen (T2-T5) går fortfarande,
men ingen personal på T2 verkar ha en aning om att den ens existerar.
OK, kan vara bra att veta. Dock lite märkligt att man kommer igenom security där man ska scanan boardingpass utan att ha ett boardingpass till någon av flighterna.
 

sweflyer

Medlem
Jag har gått in på T2 vid avresa från annan terminal flera gånger och det har aldrig varit något problem :)
 

Gus

Medlem
Men jag kom inte in i loungen (Aurora) då det var mer än 3 timmar till mitt flygs avgång.
Försökte övertyga loungevärdinnan(draken) att jag bara ville göra ett kort besök men det var tvärstopp.
Vad är det här för regel? Aldrig hört talas om. Kan man läsa dessa regler någonstans?
 

dino_81

Medlem
Vad är det här för regel? Aldrig hört talas om. Kan man läsa dessa regler någonstans?

Ett riktmärke för vissa tredjepartslounger är att ett besök får vara max tre timmar, jag vet att jag har sett det på Priority Pass-appen där olika lounger beskrivs. Har undrat om man som gäst "klockas" vid entré men det är säkert så att loungepersonalen räknar tid för boarding/avgångstid minus tre timmar.
 

johan_fbg

Medlem
Hur lång tid tar det att promenera från Aurora till T4 ungefär? Exklusive eventuell väntan vid säkerhetskontroll.
 

johan_fbg

Medlem
Ca 10 minuter skulle jag gissa på.
Tack. Gick T4 - Aurora på 7 minuter och 3 sekunder. Väl värt promenaden jämfört med vad som väntat mig i T4-loungen.

Aurora - Gate 40 tog 9:30. Lagom till utropet att flighten är 1 timma försenad.

Nu orkar jag inte gå mer – gästas gärna in i loungen på T4 om någon är här.
 
Last edited:
Jag har precis besökt T2 med biljett från T4 (SAS inrikes) inga problem att komma genom säkerhetskontrollen.
Men jag kom inte in i loungen (Aurora) då det var mer än 3 timmar till mitt flygs avgång.
Försökte övertyga loungevärdinnan(draken) att jag bara ville göra ett kort besök men det var tvärstopp.
Så nu sitter jag i SAS Gold istället...
Bussen (T2-T5) går fortfarande,
men ingen personal på T2 verkar ha en aning om att den ens existerar.
Intressant, vartifrån går bussen mellan terminalerna på airside?
 

bnr

Medlem

NotRyan

Medlem
Toppen