Lounge på London Gatwick? Lufthansa till Frankfurt

Diskussion i 'Lounger' startad av Martin Andersson, 2 Februari 2012.

1. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skall senare i februari åka med Lufthansa mellan LGW - FRA.
    Kollade i forumets eminenta loungeguide men hittade tyvärr ingen träff för Gatwick. Jag har aldrig tidigare åkt från Gatwick, vad finns det för loungeutbud där?

2. Jacob

Jacob Medlem

Lufthansa använder No1 Traveller loungen som ligger i södra terminalen på Gatwick. Skulle besökt den i höstas men blev ändrade planer. Det ska vara en riktigt trevligt lounge, i synnerhet med tanke på att det är en tredjepartslounge.

Tillträde med business class biljett eller Star Alliance guldkort. Eller var det någon annat kort du tänkte använda för att få tillgång till lounge?

3. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar. Nej, jag kommer nyttja mitt EBG-kort så det blir säkert den du nämner. Är det alltför få Star Alliance-flighter från Gatwick med tanke på att man nyttjar en tredjepartslounge?

4. Jacob

Jacob Medlem

Star Alliance är inte alls stora på Gatwick, det är egentligen ingen av allianserna. En stor del av trafiken på Gatwick är charter och lågprisflygbolag, men man jobbar på att få tillbaka fullservicebolagen.

Här är en länk till loungen:
    Gatwick Airport Lounges | No.1 Traveller

5. Jacob, jag vill påstå att Gatwick är en British Airways hub, därmed per definition en stor verksamhet för OneWorld. Malev flyger t.ex. till Gatwick och inte LHR.

6. Jacob

Jacob Medlem

Sant! British Airways har ju norra terminalen, men det är ändå en rätt begränsad verksamhet mot hur det var för tio år sedan då det var en British Airways-hubb i sann bemärkelse.

Av Star Alliance flygbolagen tror jag US Airways flyger från Gatwick och vill minnas att även Turkish Airlines har någon flygning.

7. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset, har nyss kommit hem. Kan rekommendera denna lounge om man råkar hamna på LGW. Riktigt mysig atmosfär (loungekänsla på riktigt...) Loungen var näst intill helt tom en måndageftermiddag kl 16 trots många avgångar, bl a ett i praktiken fullbokat Luftahansaflyg till Frankfurt som vi åkte med.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!