Senaste nytt

Lounge på Berlin Tegel

Roger J

Medlem
Det finns fast track i security i D (SAS Plus eller *G) så det går fort att gå igenom. Och man vill *inte* spendera mer tid än absolut nödvändigt i D-terminalen. LH-loungerna är gamla designen och inte så mysiga, men bättre än D-terminalen givetvis.
 

NyfikenGrau

Medlem
Om man vet hur man når sin gate i D så bör det räcka med att gå från loungen 35 minuter före avgång för destinationer inom Schengen, 40 om det är mycket folk på flygplatsen. Man ska ha mycket tur för att fixa lounge-gate på bara 5 minuter dock, det är sällan särskilt långa köer till säkerhetskontrollen men de som jobbar där är inte de snabbaste generellt.

Som så ofta är businessloungen minst lika trevlig som guldkortsloungen (Senator lounge) eftersom det är betydligt mindre folk. Dessutom är Lufthansas businesslounge den enda alliansloungen på Tegel med direkt utsikt över landningsbanan.
 

ARNBER

Medlem
Ok ! tack för all info, finns det igen lounge alls ute på D piren ?
Haha D "piren" är knappast större än en ica nära. Du har tur om du hittar en plats där....
Visst inte att det finns fast track! Är den ny? Åker till Berlin 4 till 6 gånger varje år och aldrig sett en fast track.
För övrig gäller det bara att vänta till Klingonerna öppnar den nya flygplatsen Berlin 2145..
 
God afton gott folk :) Nu är det så att jag ska åka från Berlin med en vän på söndag, och visst har jag som statusresenär tillträde till deras lounge? Kommer åka kvällstid, och hur långt bort ligger Lufthansas lounge egentligen? Hur lång tid innan avgång kommer man behöva lämna loungen för att ta sig till loungen?

Tacksam för alla svar
 

palmen

Moderator
God afton gott folk :) Nu är det så att jag ska åka från Berlin med en vän på söndag, och visst har jag som statusresenär tillträde till deras lounge? Kommer åka kvällstid, och hur långt bort ligger Lufthansas lounge egentligen? Hur lång tid innan avgång kommer man behöva lämna loungen för att ta sig till loungen?

Tacksam för alla svar
Framgår inte vilka du åker med, men är det star alliance så kommer du in.
Jag skulle nog gå ca 50min innan till gate om det är A gate, säkerhetskontroll kan lätt ta 30 minuter på denna dysfunktionella flygplats.
 
Framgår inte vilka du åker med, men är det star alliance så kommer du in.
Jag skulle nog gå ca 50min innan till gate om det är A gate, säkerhetskontroll kan lätt ta 30 minuter på denna dysfunktionella flygplats.
Ursäkta för mitt slarviga inlägg, men jag flyger SAS GO och innehar ett eurobonus guldkort. Men toppen, då förstår jag. Då ska jag ha det i åtanke. Tackar för ett snabbt svar :)
 
Toppen