Lounge på Berlin Tegel

Diskussion i 'Lounger' startad av Andreas.Net, 6 Augusti 2015.

1. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer flyga sas plus från TXL - GOT och undrar om man får nyttja Lufthansas lounge då ?

/A

2. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, du kommer att kunna nyttja Lufthansa business lounge om du åker från Tegel med SAS Plus biljett.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det köpa sig in där med EuroBonus poäng ?

4. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte det. Du måste ha Star Alliance Gold eller en plus/business-biljett. Om du har gold kan du gå till senatorloungen istället.

Edit: läste fel och trodde man kunde köpa sig i i loungen. Med SAS Plus kommer du in så som både jag och @simon_says91 säger. Men du kommer inte kunna ta med någon in.

Last edited: 6 Augusti 2015
  5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och har du Star Alliance Gold eller ja Eurobonus Guld kan du även gästa en person i denna lounge. Det kan du dock inte göra om du bara reser på SAS Plus biljett utan status.

6. Anfield

Anfield Medlem

Hur är Senator loungen på Tegel ?

Några tips ?
    Nära till gaten där SAS parkerar ?
    Tänkte stanna till och fika där i slutet på månaden !

7. Anfield

Anfield Medlem

Någon som har några bilder?

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. SkyPriority

SkyPriority På semester

Senator Loungen har lite små plock gällande mat, standard utbud på sprit och vin.. Läsk, godis, kakor och det gamla vanliga. Ölmaskin med Beck. Även rökrum, tyvärr ingen dusch. Själva loungen ligger i huvudbyggnaden medans SAS flyger från D terminalen vilket betyder en promenad + säkerhetskontroll.

Ett tips är att hitta var D terminalen är för att få koll läget och sedan gå till loungen. Jag hade stora problem att hitta D första gången jag var på Tegel. Räkna även så du har gott om tid för säkerhetskontroll. Taket är värt ett besök som kostar 2€, kan du spana plan!

10. Åkte sön kväll 21-avgången och det va ingen kö i säk så tog max 5 min lounge-gate

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!