Lounge på Amsterdam Schiphol med Star Alliance Gold?

Diskussion i 'Lounger' startad av Bryant, 23 Januari 2012.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Någon som har erfarenheter av lounger på Schipol där man har tillträde med *A Gold? Jag är där ca 1,5h och flyger dit och därifrån med SK.

2. tourist

tourist Medlem

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Såg att jag har tillgång till SilverKris loungen. Blir nog att testa den. Någon som varit där?

4. Jag tror att Singapore Airlines Silver Kris loungen i Amsterdam stängdes i fjol.

No more Star Alliance lounge at Amsterdam - FlyerTalk Forums

5. Jacob

Jacob Medlem

Den var ganska liten hur som helst och helt utan fönster.

Amsterdam är en usel flygplats för Star Alliance guld. Man är helt och hållet hänvisad till tredjepartslounger som inte är något att hänga i granen. Bättre att flyga Skyteam.

Nu har det dock öppnat en ny Servisair lounge som är lite trevligare än den gamla. Ligger alldeles bredvid KLMs lounge i Schengen området.

IMG_7028.jpg

IMG_7027.jpg

6. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja huvva....Amsterdam och *A är en ökenvandring. Man kan tom längta till lite BOB på väg hem.....

2 personer gillar detta.
  7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med. Amsterdam inget för *A flygare. Bra rea i parfym/aftershave butikerna, dock innan jul.

8. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Servisair Loungen såg ju helt OK ut. Någon som vet vad man kan förvänta sig i form av dryckesutbud? Jag antar att det inte finns någon mat i loungen.

Jag flyger med SAS från AMS om ett par veckor och undrar ifall det är OK att knalla direkt till loungen med boardingkort på mobilen, eller måste jag hämta ut någon inbjudan i check-in?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!