Senaste nytt

Lounge offer in Vienna July+August

pep

Medlem
Fik netop dette fra Austrian:

Austrian Redlounge offer
Business Class Lounge in Vienna at half price
Are you flying from or via Vienna in July or August? Then enjoy the luxury of our Business Lounges at half price: 17.50 EUR per person – simply book using Austrian Web Check-in or directly in the lounges!

red|lounge
 

pitch

Medlem
Jag tyckte också det lät som ett ganska skapligt erbjudande.

...tills jag kom ihåg att jag bara kommer åka business via VIE, och dessutom kommer in i den loungen annars också ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har svårt att värdera loungetillgång till cirka 150:- om man inte nödvändigtvis skall ha sig en billig drink eller surt vin uppblandat med salta pinnar. Visst är det lite billigare än vad SAS erbjuder, men fortfarande tveksamt. Dessutom har Wien en hel del utrymme där man kan sitta avskilt i alla fall har jag för mig.

Hur många nappar egentligen på dessa erbjudanden?
 

pitch

Medlem
Skulle jag sitta fast i VIE i (exempelvis) 5 timmar utan tilllgång till nån lounge skulle jag lätt nappa på det där.
150 spänn bränner du rejält fort på en flygplats utan att få mycket för det.
 
Hur många nappar egentligen på dessa erbjudanden?

Det behöver inte vara så många som nappar för att det skall gå runt ju. Handlar väl mer om att ge de som verkligen vill betala sig in möjligheten, vilket gör att de tjänar lite extra pengar utan att det blir överfullt i loungen ändå. Win-win! :)
 

pitch

Medlem
Sen får jag väl erkänna att om jag hade 5 timmar i den loungen så skulle jag pimpla i mig grüner veltliner för en bra bit över 150 pix, så bara det skulle ju gå med vinst. Därmed inte sagt att jag skulle dricka en dödlig dos, snarare att OS brukar ha ganska skapliga sorter av just den typen (bättre relativt sett än dom andra vinerna).
 
Toppen