Lounge med SAS Plus?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Vulkan, 7 Januari 2014.

1. Vulkan

Vulkan Medlem

Ska göra en weekend med frugan i Prag och tänkte boka SAS Plus. Ingen av oss har EBG (ännu...). Tanken med att boka plus är att kunna mysa lite extra, bl. a. i loungen på Arlanda, vilket jag tolkar reglerna som att man får. Men hur är det i Prag? Jag tycker informationen på sas.se är lite otydlig. Ingår lounge i Prag på plusbiljett? På något ställe läste jag att Sas lounge ingår, men det finns ju inte i Prag. Men på något annat ställe läste jag att man får access till star alliance lounger inom europa. Någon som vet vad som gäller?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du har rätt till lounge när du flyger Plus, både på Arlanda och din destination.
    Om inte SAS har en egen lounge har de avtal med en annan lounge dit du har tillträde

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Loungen i Prag är varken bra eller dålig om man flyger SAS plus. Soppa och lite mackor, bra ölutbud och modern inredning

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk på att Arlanda är inte samma lounge som SAS Plus och EBG andvänder, större utbud i EBG loungen men framför allt så har den loungen BC hörna! I Prag är det ingen skillnad

6. Vulkan

Vulkan Medlem

Vad är det för lounge man får använda på ARN då?

7. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN använder du SAS lounge som Plus-resenär, till höger om receptionen. Som EBG använder du SAS Guld-lounge, till vänster om receptionen.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl främst att det finns starksprit i Gold loungen.

1 person likes this.
  9. Resenär i SAS Plus från Tokyo Nartita kan använda partner lounge (jag gissar att det är ANA Lounge).

Källa: SAS Press Release i Japan (2013-11-15)
    SASのプレミアムエコノミークラス、SAS Plusで成田空港のラウンジ利用が可能に ~ ますますお得になるSAS Plusのサービスが充実 ~

1 person likes this.
  10. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det är lite luddigt .Om jag flyger PLUS från Hamburg, kommer jag in i någon lounge i Hamburg?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!