Lounge med bra frukostutbud på Arlanda terminal 5

Diskussion i 'Lounger' startad av MarcusH12, 7 Februari 2019.

1. MarcusH12

MarcusH12 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska flyga till Manchester från Arlanda med SAS från terminal 5. Resan går sedan vidare med annat flygbolag. Resan är bokad hos det andra flygbolaget.

Flygbolaget som jag bokat resan med kan enbart erbjuda mig att köpa tillträde till Menzies Ecutive Lounge, Norrsken Lounge och Stockholm - Arlanda Lounge.
    Tips om andra Lounger på terminal 5 med bra frukostutbud är också av intresse.

Det jag undrar över nu är vilket som har det bästa frukostutbudet, både i variation och kvalitet.

Måsten som jag ser det är fil, flingor, bröd och pålägg.
    Men helst är jag ute efter något som påminner en bättre hotellfrukost (te, kaffe, äggröra, bacon, pannkakor, frukt osv).

Vore också bra om loungen ligger efter passkontrollen så att jag slipper stressa.

Last edited: 7 Februari 2019
  2. Det du söker (något likt en hotellfrukost) finns ej i en lounge på Arlanda men går att köpa på Pontus

danielhog och Sir Lemon gillar detta.
  3. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns ingen loung med bra frukost på Arlanda tyvärr.
    Skulle äta airside på något av hotellen om det är viktigt.

ulagun, PRJml2ENIpiC1e3L och 011430121 gillar detta.
  4. MarcusH12

MarcusH12 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren.

Men hur står sig loungerna emot varandra vad gäller frukostutbud och kvalitet?

5. Dåligt
    Sämre
    Sämst ;)

Nej, det var inget bra svar. Nu har inte jag varit på Menzies Executive Lounge eller Stockholm - Arlanda Lounge på ett bra tag, men jag tror inte någon av dessa har "Hotel style breakfast".

På T5 börjar jag numera alltid på Pontus AMEX. Inte världens bästa, men finns bra mackor, kaffe och yoghurt. SAS Business vet jag inte, och SAS Gold är väl urvalet någon havregröt, bra med olika brödsorter, kokta ägg, och ok urval av pålägg.

Skulle vilja hävda att matutbudet överlag i alla lounger, inklusive frukost på Arlanda är ganska dåligt med undantag av Pontus AMEX som har helt ok mat. I stället för att köpa mig en på en lounge, hade jag lagt pengarna på en restaurang.

Hafermann, jerixon och Sir Lemon gillar detta.
  6. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sas Gold har ju keso + bär, det ihop med kaffe, mackor och pålägg duger i brist på annat.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan köpa in dig i SAS Lounge, men för samma pengar kan du äta en bra frukost på Pontus.

8. Herr Sjödin

Herr Sjödin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill du ha en riktigt schysst frukost gå till Pontusrestaurangen. Jag hänger vanligtvis i amexloungen men har testat frukosten i restaurangen när vi varit för många att gästa in. Äggröra med grillad levain och kallrökt lax gör de riktigt bra. Bland den bästa kallrökta lax jag käkat faktiskt.

9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju alltid gå över till Clarion om det är bra hotellfrukost du vill ha.

Frisk78, Jönsson, ulagun och 3 andra gillar detta.
  10. Vindpilen

Vindpilen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 för Pontus.

Nu har jag bara ätit i deras Amex-lounge och även om jag tycker frukosten där är lite liten så håller den riktigt bra kvalitet precis som lunch/middag. Skulle jag vara på Arlanda och betala för frukost skulle jag lita på Pontus kök alla dagar i veckan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!