Lounge i SIN & HKG

Diskussion i 'Lounger' startad av Mikael64, 31 Augusti 2015.

1. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet vilken lounge i SIN som är bäst när man är EBD och flyger SQ/Business? Samt flyger SK från HKG i Economy? Tacksam för svar.

2. FCT

FCT Guest

SQ i Business är det SilverKris T3 som är bäst.
    Övriga bolag i *A som resande i ekonomi eller premium economy är det IMHO KrisFlyer Gold lounge T2 som är bäst, även om vissa andra anser den i T3 vara vassare.

Från HKG som *G skulle jag bara ta den som är närmast gaten. Ingen är superbra men alla är helt ok.

3. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för snabbt svar:)

FCT gillar detta.
  4. Christian R

Christian R DYKWIA

Den nyrenoverede Singapore Airlines lounge i Hong Kong er helt klart den bedste!

5. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer man in i den när man har EBD men flyger SK/Economy?

6. Philip Ganemyr

Philip Ganemyr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det gör du eftersom EuroBonus Diamond motsvarar Star Alliance Gold och därför kommer du in i loungen även när du flyger economy.

7. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Betr HKG. Jag brukar börja hos Singapore Airlines och efter lite mat och tillräckligt med skumpa går jag till loungen som ligger smidigast till för boarding, i mitt fall Thais då Turkish som jag på sistone oftast flyger med avgår i den piren.

Smuffe, Christian R och Agö gillar detta.
  8. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gällande Hong Kong: Vilken av *A-loungerna är bäst för frukost, men tanke på att SAS, som många här har bokat in i höst, går på morgonen?

9. Christian R

Christian R DYKWIA

Singapore Airlines eller United.

10. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag föredrar United Club på Hong Kongs flygplats.

Tycker att matutbudet är riktigt bra och som jag förstått på många andra är detta ganska ovanligt när det gäller Uniteds lounger runt om i världen.

Även om deras lounge i Hong Kong inte når upp till den på Heathrow T2 så duger den mer än väl för frukost innan flygningen mot Stockholm.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!