Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

DOEL

Medlem
Hej!

Åker till London om ca 2 veckor. Åker i SAS go och har guldkort samt ett amex platinum. Vilken lounge rekommenderar ni? Har man tillgång till någon lounge vid ankomst med?
 

igelkotten

Medlem
Ingen ankomstlounge.

Däremot har du Lufthansa-lounge i Terminal 2A (där SAS normalt sett flyger ifrån), och United, Singapore och Air Canada-lounger i Terminal 2B (ca 10-15 min promenad bort).

Loungerna i T2B är generellt sett bättre med större matutbud, dryckesutbud samt duschar.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

M@GNÜS

Medlem
Med Amex Platinum har du tillgång till exempelvis Plaza Premium Arrivals Lounge terminal 2.

Har man tid är tycker jag loungerna i 2B är bra mycket bättre än Lufthansa’s som ofta är väldigt full.
United’s har t ex Heathrows längsta bar.

Med platinumkortet har du även tillgång till Plaza Premium Lounge terminal 2A. Har dock aldrig varit där så kan inte uttala mig hur den står sig mot Star Alliance loungerna.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Notera dock att går man till T2B så bör man gå tillbaka till A i god tid (dvs innan gaten visas på skärmarna) för att vara helt säker på att inte missa sin flighten.
 

Johan Gott

Medlem
Med Amex Platinum har du tillgång till exempelvis Plaza Premium Arrivals Lounge terminal 2.

En liten, men trevlig lounge. Istället för buffé har de en meny man kan beställa en trerätters middag från. Har för mig att det fanns 2 alternativ att välja mellan för varje rätt. Har varit där 3 ggr och blivit mätt o nöjd varje gång.
 

DOEL

Medlem
En liten, men trevlig lounge. Istället för buffé har de en meny man kan beställa en trerätters middag från. Har för mig att det fanns 2 alternativ att välja mellan för varje rätt. Har varit där 3 ggr och blivit mätt o nöjd varje gång.
Är det bara kortinnehavaren som har tillgång eller kan man ta med en gäst med?
 

Olle A

Medlem
Med Amex Platinum har du tillgång till exempelvis Plaza Premium Arrivals Lounge terminal 2.

Med platinumkortet har du även tillgång till Plaza Premium Lounge terminal 2A. Har dock aldrig varit där så kan inte uttala mig hur den står sig mot Star Alliance loungerna.

Fast det är ju egentligen inte Amex Platinum som ger dej tillträde utan Priority Pass som du kan ansöka om via ditt platinumkort. Har du det så får du ta med en gäst gratis.
 

Frippe1

Ny medlem
Har du skaffat ett priority pass som du får med ditt Amex Platinum? Isåfall har du visst Arrival Lounge i Terminal 2. Vid utgången till vänster efter att du gått igenom tullen den är dock inte så mycket att hänga i julgranen. Sist jag var där, tog de fram mat ur en matlåda och värmde i mikron...
Med prioritypassmedlemskapet som ingår med platinum, får du ta med en gäst i Plaza..

Vad gäller de andra loungerna anser jag att en loungehopping mellan samtliga är på sin plats. Börja i Lufthansa Senator och vandra sedan vidare. Ta en dusch i Singaporeloungen och en öl i Air Canada... :)
 
Toppen