Lounge i Barcelona med Lufthansa/Star Alliance till Frankfurt

Diskussion i 'Lounger' startad av Mattias Edstrom, 30 Mars 2012.

1. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Har en kommande flygning med Lufthansa i C mellan Barcelona och Frankfurt. På *alliance hittar jag ingen info om lounger på El Prat. Låter lite konstigt, men visst finns det någon lounge som man kan använda på El Prat?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, jag är lite osäker på hur det funkar just nu, när JK är borta. Deras gamla lounge är stängd, men det ligger ju en mittemot som används av SkyTeam. Kanske släpper de in *A där numera?

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jag har samma fråga. tidigare var det Spanair-loungen (som bara blev sämre och sämre från det att den öppnade).

4. Jacob

Jacob Medlem

Lufthansas lounge directory hänvisar till följande lounge:

Sala Pau Casals: Terminal 1 - between the floors of the boarding zone and the Sky Center, on the south side.
    Opening hours 5:00 am - 10:30 pm

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast är inte Sala Pau Casalas den gamla JK-loungen, eller vad hette den?

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OP, fota där då så vi får se. Lär ju inte vara sämre än Spanairs lounge mot slutet.

7. Verkar som att det är "Pau Casals V.I.P. Lounge" som gäller för dig. HON Circle / Miles & More Senator / Star Alliance Gold / Miles & More Frequent Traveller & First Class / Business Class.

VIPLOUNGE

Last edited: 30 Mars 2012
  8. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hej!
    Kan bekräfta att det är Pau Casals loungen som används för *A. Jag var där i Februari. Ganska stor lounge på andra våningen. Denna började användas efter att Spanair gick i konkurs. Lite smått med bakverk, full bar
    Tidigare användes som redan nämnts Sala Vip.

1 person likes this.
  9. cantona

cantona Medlem

Jag var där i måndags och kan instämma med ovanstående. Svarta fåtöljer som inte blev bekväma hur man än satt. Fanns en avdelning med ett antal sängar. Chivas Regal, Dewar's och Abuelo. Alla 12-åriga. Nachos.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!