Senaste nytt

Lounge-hacks: vad bör man veta?

Carlos

Medlem
Att de kollar boarding pass behöver inte tvungetvis betyda att det inte går att använda som arrival lounge, det finns vissa lounger som accepterar arrival boarding pass.

Tack för din väldigt specifika information! Den ska jag se till att använda i framtiden.

Skämt åsido, du får gärna berätta vilka. Ja vi som har EBG vet tex att SAS släpper in oss efter long haul, och de som har EBD vet nog att de blir insläppta efter alla resor med *A. Dock har jag aldrig sett en statusbaserad arrival lounge utanför SASnätvärket, som inte hängt ihop med en högre biljettyp.

PS: "Tvingetvis" är det norska?
 

jumbooze

Medlem
T.ex. På LHR har arrival lounge för Star Alliance och där är det ankommande business class som öppnar dörren
( om det var något sådant ni tänkte på?)
 
Tack för din väldigt specifika information! Den ska jag se till att använda i framtiden.

Skämt åsido, du får gärna berätta vilka. Ja vi som har EBG vet tex att SAS släpper in oss efter long haul, och de som har EBD vet nog att de blir insläppta efter alla resor med *A. Dock har jag aldrig sett en statusbaserad arrival lounge utanför SASnätvärket, som inte hängt ihop med en högre biljettyp.

PS: "Tvingetvis" är det norska?
Grejen är ju att om du är på en flygplats och är lounge-sugen så ska du bege dig till loungen och blir du tillfrågad om boarding pass så visar du det boarding pass du har, arrival eller departure. I värsta fall säger de nej, i bästa fall kommer du in utan snack. Jag vet inte om detta är enligt reglerna så jag vill inte outa någon lounge, vem vet om någon på Priority Pass sitter och läser BC.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Carlos

Medlem
Grejen är ju att om du är på en flygplats och är lounge-sugen så ska du bege dig till loungen och blir du tillfrågad om boarding pass så visar du det boarding pass du har, arrival eller departure. I värsta fall säger de nej, i bästa fall kommer du in utan snack. Jag vet inte om detta är enligt reglerna så jag vill inte outa någon lounge, vem vet om någon på Priority Pass sitter och läser BC.

Har du provat att ringa Priority Pass? Tvivlar på att de ens har i närheten av de resurserna. Tack för tipset regardless ;)
 

jerk

Medlem
Hej! Om min slutdestination är bangkok! Åker me Qatar! Kan jag använda deras Silk lounge på suvarnabhumi flygplats när jag anländer! El gäller loungen enbart tillträde dom som mellanlandar el har en avgång???? Åker Business
 
Nej, du får inte loungetillgång (om inte loungevärden är slarvig) och du kommer ens inte att få tillträde till området vid departure-gatarna.
 
Hur gör man med gästning?
Av en högts tillfällighet så blir jag EBG nästa månad och undrar hur det funkar om vi vill prova guld sas loungen på Arlanda T5.

Sambon och jag ska åka på awardresa i maj.
Och nu när jag har möjlighet tänkte jag prova guld lounge.
Hur går man för att gästa, går jag först in och sen går sambon efter?
Kan jag även gästa +1 utöver sambon eller räknas inte hon som i familj +4?
 
Toppen