Senaste nytt

Lounge-hacks: vad bör man veta?

Det har varit lite olika för mig, ibland har det gått i loungen, andra gånger hänvisad till gaten. Tror att det har att göra med när gaten öppnar, om gaten öppnat så tar de hand om det där, innan dess går det bra i loungen. Har för mig att jag läst detta någonstans och det har stämt på mina resor

Det stämmer säkert. Jag var ute i väldigt god tid senast, så gaten hade med största sannolikhet inte öppnat.
 

Lagerman

Medlem
Okej. Här kommer en fråga. Ska till London med mina tjejer (fru och dotter) över påsk. LH senatorloungen har man ju access till som EBG (var där för en vecka sen). Men med fru och dotter har jag blivit nekad tidigare då endast en gäst är tillåten på EBG. Finns det någon väg runt detta!? Tips mottages tacksamt!
 

Nemo

Medlem
Okej. Här kommer en fråga. Ska till London med mina tjejer (fru och dotter) över påsk. LH senatorloungen har man ju access till som EBG (var där för en vecka sen). Men med fru och dotter har jag blivit nekad tidigare då endast en gäst är tillåten på EBG. Finns det någon väg runt detta!? Tips mottages tacksamt!
Lägg in en önskan i Lounge meetings | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Du kan också fråga utanför loungen om någon vill gästa in en av dina tjejer.
Du kan även gå till loungerna för United, Singapore Airlines och Air Canada och se om någon kan gästa in (läs mer om loungerna på http://www.businessclass.se/forum/t...throw-t2-söndagen-den-20-november-2016.33722/ )
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Okej. Här kommer en fråga. Ska till London med mina tjejer (fru och dotter) över påsk. LH senatorloungen har man ju access till som EBG (var där för en vecka sen). Men med fru och dotter har jag blivit nekad tidigare då endast en gäst är tillåten på EBG. Finns det någon väg runt detta!? Tips mottages tacksamt!
Du kan be en EBD skänka ett guldkort till din fru eller dotter.
Ni kan boka en biljett i business, dock blir det inte Senatorloungen då, men på Heathrow är det ingen större skillnad tycker jag.
 

Buffy

Medlem
Hur var det nu igen med att gästa, läste någonstans här att spärren känner av +4, så jag kan gästa 2 som inte är familj?
Samma sak i fasttracken?
 

Canadien

Medlem
Hur var det nu igen med att gästa, läste någonstans här att spärren känner av +4, så jag kan gästa 2 som inte är familj?
Samma sak i fasttracken?
Kan ja, men du kan om du blir upptäckt i värsta fall bli av med ditt Eurobonusmedlemskap eftersom du medvetet bryter mot regelverket.
Fasttrack vet jag inte hur det fungerar. På Arlanda är ju den ena bemannad, medans den vid Norwegian-entren är automatisk.
 
Toppen