Senaste nytt

Lounge Guide SAS Business Lounge Göteborg-Landvetter

Jacob

Medlem
Det vicce syftar på är att man kan gå ut vanliga vägen från loungen via tullen och sen in i inrikeshallen.
Jag tror vi pratar om olika saker. Mitt inlägg handlade om varför inrikes och utrikes är separerade, vilket var vad som togs upp på Göteborgseventet.

Givetvis går det att gå tillbaka ut i vanliga avgångshallen efter man besökt SAS loungen på Landvetter. Inga som helst konstigheter.

Jag har faktiskt gjort exakt detta en gång när mitt flyg till Köpenhamn blev så försenat att jag garanterat skulle missat anslutningen och blev därför ombokad via Stockholm istället, och fick följaktligen gå tillbaka ut i avgångshallen och bort till inrikesdelen till nya flyget.
 

MarcusC

Medlem
Jag tror vi pratar om olika saker. Mitt inlägg handlade om varför inrikes och utrikes är separerade, vilket var vad som togs upp på Göteborgseventet.

Givetvis går det att gå tillbaka ut i vanliga avgångshallen efter man besökt SAS loungen på Landvetter. Inga som helst konstigheter.

Jag har faktiskt gjort exakt detta en gång när mitt flyg till Köpenhamn blev så försenat att jag garanterat skulle missat anslutningen och blev därför ombokad via Stockholm istället, och fick följaktligen gå tillbaka ut i avgångshallen och bort till inrikesdelen till nya flyget.

Jag tror dock problemet är komma in till utrikes på landvetter med inrikes biljett. Har sett folk pröva och personalen vid säkerhetskontrollen har informerat man ej kommer airside utan giltig utrikes biljett!? Men man undrar ju skillnaden i bedömning på Arlanda isåfall?
 

A380*G

Medlem
Jag tror dock problemet är komma in till utrikes på landvetter med inrikes biljett. Har sett folk pröva och personalen vid säkerhetskontrollen har informerat man ej kommer airside utan giltig utrikes biljett!? Men man undrar ju skillnaden i bedömning på Arlanda isåfall?

Som sagts tidigare, köp full flex och avboka från loungen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Besökte den här loungen för första gången tidigare i veckan. Tisdag eftermiddag men mycket lugnt och gott om plats, två toaletter varav en handikapp. Åt helt okej lax med potatissallad, mindre okej rödvin till det (på kran så man kanske inte ska ha några förväntningar).
Allt som allt en trevlig timme i en trevlig lounge med fin utsikt över plattan från huvuddelen.
Men av någon oförklarlig anledning verkar baren intill utanför loungen spela rätt hög discomusik som tränger igenom rejält i den delen av loungen som ligger längst in, ingen avkoppling direkt. Men loungen i sig tyckte jag bättre om än både CPH och ARN! OSL fortfarande dock SAS bästa som jag ser det.
 

Left Turn

Medlem
Är det någon som vet om reglerna ändrats nu så att man som EBG har lounge tillgång när man reser från Göteborg till Arlanda? Hittar ingen info (kommer inte in) på SAS nya hemsida!
 

seat56f

Medlem
Är det någon som vet om reglerna ändrats nu så att man som EBG har lounge tillgång när man reser från Göteborg till Arlanda? Hittar ingen info (kommer inte in) på SAS nya hemsida!

Har nog alltid haft, problemet har varit att komma åt loungen när inrikes/utrikes varit separerat. Så är inte fallet sen ett tag, så med EBG har man lounge även till Arlanda (eller övriga inrikes, går väl ngn till UME bl.a.?) från GOT.
 

Left Turn

Medlem
Har inte haft tillfälle att åka från GOT någon gång ännu så jag visste inte hur det fungerar där. Nu vet jag. Tack!
 
Toppen