Lounge EWR?

Diskussion i 'Lounger' startad av Joakim H, 10 September 2015.

1. Joakim H

Joakim H Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej. Slänger in en snabb förfrågan. Flyger från Aruba till EWR i morgon för vidare färd till CPH. Flyger business över atlanten. Är SAS lounge i terminal B den bästa? Har 5 timmar att spendera.

Tacksam för svar och erfarenheter

2. Falcon71

Falcon71 Medlem

Lufthansa loungen tvärs över från SAS lounge tycker jag har ett bättre utbud och lugnare ( då jag varit där )

Joakim H och RickardG gillar detta.
  3. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer. Definitivt bättre utbud och mindre spring.

Joakim H gillar detta.
  4. Joakim H

Joakim H Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för infon. Kan man välja vilken som när man flyger C med ett Star Alliance bolag?

5. Falcon71

Falcon71 Medlem

yes , blir denna då eller SAS så klar

Lufthansa Business Lounge New York - Newark International, NJ Terminal B, departure satellite, next to gate 60

Joakim H gillar detta.
  6. Joakim H

Joakim H Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då blir det Lufthansa.Tack skall Ni ha :)

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, du kan välja vilken businesslounge du vill när du åker C (dock inte tredjepartslounger).

Joakim H gillar detta.
  8. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer helt! Dessutom riktig skumpa om man ber om ett glas, eller fler....
    Men blir man insläppt när man flyger med SAS?
    Anledningen till frågan är att när vi senast flög från EWR och gick in i Lufthansa loungen kom vi in först efter det jag visat mitt Senator kort.
    EBD kortet accepterades inte.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög business i somras och blev då insläppt i business loungen, visade att jag var Diamond (star gold) och då var det ok att komma in i senator delen också.
    Hur är de med champagne, finns det i business loungen eller bara i senator? Har för mig jag läst att det bara finns i senator loungen, kan ha fel dock.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I businessloungen bör du komma in med en businessbiljett. Vill du in i Senator-delen så behöver du visa ett *G-kort och EBD ska fungera utmärkt (även om jag inte testat det själv). Jag misstänker att ditt problem var att agenten inte kände till att EBD är ett *G-kort.

Normalt sett finns det bara i Senator-lounger.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!