Lounge access ?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av EBGGOT, 5 Augusti 2011.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    God förmiddag!

Boka precis på British Airways.com en biz/club europe biljett mellan GOT - LHR - ORK, första sträckan är ju British Airways men sista sträckan flygs av EI/aer lingus och det har bara "one class" på sina flygningar till Cork. Boknings klassen på sista sträckan blev "B".

Min fråga är fall jag har tillgång till aer lingus circle lounge i terminal 1 men denna biljett?
    Har kontaktat British Airways och fick då svaret:

"As your flight BA5925 and BA5912 is operated by Aer Lingus to check whether you can access their lounge, please contact Aer Lingus directly.

I hope this information is useful. "

Detta har jag försökt men det är lika lätt att få tag i EI som det är att få tag i andra kassa bolag från samma land ...(läs ryan air)

Någon som sitter på någon fakta?

Over and out ,,,

2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ingen expert på aer Lingus, och förvisso tror jag de har lounge i T1 på LHR men tror tyvärr inte B klass ger tillträde..

3. Lennw

Lennw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du menar LHR T1 Gold Circle Club?

I sådant fall så är svaret ja, du har lounge access eftersom du anlänt med en clubbiljett och bara ska byta plan. Spara och visa upp din clubbiljett ARN-LHR

Se info om loungen här

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!