Lounge access vid transit i Bangkok när jag flyger vidare med Myanmar Airways International?

Diskussion i 'Lounger' startad av cikada, 17 Januari 2012.

1. cikada

cikada Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer med SK973 till BKK inom kort och skall fortsätta till RGN med 8M332 (Myanmar Airways International, MAI) några timmar senare. Min fråga är om ni vet om jag har tillgång till *A Loungen på BKK eftersom jag ju ankommer med SK samma dag? Kan inte själv minnas hur det ligger till eftersom det var länge sedan jag transiterade i BKK till annat än *A flyg.
    Vet med säkerhet att 8M inte erbjuder liknande faciliteter ;-)

(Ser att 8M pekar mot Maxiair men MAI använder sig av den koden men de kanske inte är IATA-anslutna eller vad det nu kan vara)

Last edited: 17 Januari 2012
  2. Jacob

Jacob Medlem

Svaret är nej.

Hade du flugit åt motsatt håll och landat i Köpenhamn med vidare resa med ett helt annat flygbolag hade du dock fått tillgång till SAS loungen i Köpenhamn. Men Star Alliance har inte denna regel och det finns ingen SAS lounge i Bangkok.

Är du innehavare av EuroBonus Guldkort eller resande i Business har tillgång till SAS Lounger även vid ankomst med SAS långdistansflyg. Detta gäller på de flygplatser där ankomstterminalen ligger i anslutning till våra lounger.

Flyger du business class med MAI har du dock förmodligen tillgång till någon lounge.

3. cikada

cikada Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Jakob, ungefär som jag trodde. Nu flyger jag economy med MAI men jag tror inte de disponerar någon lounge i BKK, oavsett klass. Deras enda samarbetspartner vad jag vet är JetStar och de har inga lounger. Nåväl, det rör sig bara om 4 timmar men det hade varit skönt att få vila en stund. Kanske kan jag hitta något ställe där mitt AMEX eller Dinerskort ger mig tillträde.
    Upptäckte förresten att 8M är IATA-koden för MAI, så Maxair är fel.

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. cikada

cikada Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Även om du inte har Diners Club Kort eller Priority Pass kan du betala inträdesavgift för att komma in i CIP lounge i Bangkok.

7. pep

pep Medlem

MAI bruger CIP-loungerne i BKK for deres business class passagerer. Hvis du er Sky Mile Diamond kan du bruge loungerne i Mandalay og Rangoon i economy.
    Læste på maiair.com, at alle kan få adgang til deres Lounges i Myanmar mod at betale 15 USD:
    Not a Diamond Sky Smile Member? There's no need to worry, anyone could come in and relax in the comfort of MAI CIP Lounge with a convenient fee of USD 15. Take advantage of this and come enjoy the quiet ambience of the lounge, you will be given the same privileges as our Diamond Members!

Last edited: 29 Oktober 2016
  8. JohanA

JohanA Medlem

Vad är MAI?

9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Myanmar Airways International

JohanA gillar detta.
  10. Nu har någon snäll moderator har uppdaterat trådrubriken så vi vet om vad vi och andra pratar om. :)

pep gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!