Senaste nytt

Lounge access vid ankomst med SAS

jumbooze

Medlem
Det har aldrig varit något som helst problem att komma in i loungen vid ankomst med EBD när jag flugit mellan Stockholm och Köpenhamn. Någon ändring på detta plan har inte skett.
Då är ju dock ARN-CPH inte inrikes utan en resa inom Europa ;) eller jag kanske tappar bort mig bland citaten och det inte är det du svarar på?
 

Berglund

Medlem
Hur fungerar det att gästa en person på T5 Gold när gästen bara har ankommande inrikes?
Gästen ankommer till T4, går till gate 30, en trappa ned. Trycker på skärmen för att beställa transferbuss och åker till stopp nummer två på terminal 5, då hamnar gästen på gate 10C. Därifrån får denne gå till SAS loungen alternativt till Pontus...

Gästen bör inte ha incheckat baggage, eftersom det kommer ut på bandet i T4 och det blir då svårt att plocka upp.
 
Gästen ankommer till T4, går till gate 30, en trappa ned. Trycker på skärmen för att beställa transferbuss och åker till stopp nummer två på terminal 5, då hamnar gästen på gate 10C. Därifrån får denne gå till SAS loungen alternativt till Pontus...

Gästen bör inte ha incheckat baggage, eftersom det kommer ut på bandet i T4 och det blir då svårt att plocka upp.

Jo, bussen har jag koll på. Tänkte mest på om gästen behövde boardingkort eller om det räcker att man har tagit sig in på terminalen.
 
Hur är tanken att man skall kunna nyttja loungen på Arlanda vid ankomst efter SAS business? Efter passkontroll kommer man ju inte igenom security utan connecting flight. Helt värdelöst.
 

henke12

Medlem
Hur är tanken att man skall kunna nyttja loungen på Arlanda vid ankomst efter SAS business? Efter passkontroll kommer man ju inte igenom security utan connecting flight. Helt värdelöst.
Well,
Helt värdelöst vet jag inte om jag håller med om, Inte så mycket SAS kan göra åt det med nuvarande infrastruktur och regler.
Ankomst Arlanda med SAS Business innebär alltså ankomst från EWR/ORD/MIA.

Inte särskilt många procent/numerär av ankomster på ARN.

Dessutom så är det en EBD-förmån och inte beroende på vilken serviceklass man flyger.

Antalet EBD som ankommer ARN från longhaul är troligen fler än de som åker business.
Antalet EBD som ankommer ARN från longhaul, inte har en anslutning och vill nyttja ankomstlounge tror jag är ytterst få. Troligen inte så många som ska direkt till jobb/möte utan att passera sitt hem killgissar jag är en max ett tiotal per år

Visst, det är inte optimalt och hemsidan kanske kunde förtydliga. Men jag tycker inte det är helt värdelöst. Det finns andra saker som är helt värdelösa och förtjänar uppsträckning innan EBD som ankommer från longhaul får nyttja lounge :)
 
Toppen