Lounge access vid ankomst med SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Fredrik Andersson, 17 Augusti 2013.

1. Hej!

Efter vad jag hört här så har jag förstått att man måste ha en avrese biljett med Staralliance för att ha tillgång till lounge. Men så var jag inne och läste på sas hemsidan om EBG där det stod följande,

Gold members traveling on a same-day ticket with SAS, Estonian Air and Wideroe, Star Alliance carrier are welcome to bring one guest or the immediate family to any SAS lounge. The guest must present a boarding card for any same day Star Alliance flight.

Gold members also have lounge access when arriving from an SAS operated intercontinental flight (though not at Newark due to airport authority regulations).

Sista meningen tolkar jag som att har man flugit till en plats med SK så har man lounge access förutom i Newark.

Stämmer detta? Vilka lounger gäller det isåfall i?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man är EBG så får man tillgång till loungen vid ankomst från en long haul destination. Det är SAS egna lounger som gäller.

3. I praktiken innebär detta ankomst på ARN,CPH, OSL från resor från USA och Asien. Jag tror restriktionen på EWR också gäller ORD av samma skäl.

4. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som ovanstående inlägg gäller detta enbart om du kommer från en SAS destination utanför Europa. Skulle du t ex. komma från Paris eller Bryssel så har du ingen loungeaccess. Såvida du t ex. inte har en vidareanslutning med SAS/Star Alliance.

5. Tack!

Då är jag med på banan!

6. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I de fall man har bagage incheckat till slutdestinationen så är det ju trevligt att använda loungen en stund. Tycker det blir allt oftare man lyckas checka in hela vägen så den förmånen är inte så dum.

7. Granström

Granström Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur funkar det om jag flyger IAD-CPH-ARN med relativt kort byte på Kastrup? Kan jag som guldmedlem smita in till loungen på Arlanda och duscha medan jag väntar på bagaget?
    Räcker det att den interkontinentala resan finns på samma PNR, eller gäller den strikt på ankomstflygplatsen för det interkontinentala benet (Kastrup i mitt fall)?

8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Knepigt det där. Vid en resa exempelvis IAD-CPH-GOT så kommer man i vart fall inte in i loungen på GOT. Men möjligtvis kommer du in på Arlanda eftersom du hade kommit in där om du rest direkt dit, vilket man ju inte kan göra till Göteborg.

9. Award380

Award380 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gör alltid ett ankomstbesök i loungen på Arlanda och någon gång i Oslo samt Köpenhamn, det bör inte vara ett problem!

10. Tobias V B

Tobias V B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög NRT-CPH-ARN (i business) så bad jag om att få komma in i loungen för en dusch på ARN. Loungepersonalen tyckte inte att jag borde få komma in, men med ett guldkort och ett leende på läpparna så fick jag duscha. Tycker regeltexten är lite oklar, ARN borde ju räknas som ankomst också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!