Senaste nytt

Lounge access utan plastkort?

Kansai

Medlem
Hej! Med risk för att vara en "nybörjarfråga", men måste man ha med sitt platskort för att komma in i loungen i München (status via Miles and More)?

Känns orimligt i min värld, eftersom de borde kunna se på biljetten, eller? Har just klättrat en nivå, och inte hunnit få hem platskortet, därav frågan.
 

KristoferS

Medlem
Det behövs inte om din status är registrerad på biljetten.

På vissa lounger som tillhör andra bolag i Star Alliance (South African t.ex.) behöver de se kortet också. Men inte på en LH lounge med LH status.
 
Hittar ingen vettig tråd att fråga i så jag kör i denna.

Jag är *G och tänkte besöka lite *A lounger vid min nästa resa. Resan är bokad via resebyrå (jag vet, fy skäms). Min fråga är om jag måste lägga in mitt Eurobonus i bokningarna (Lufthansa och Swiss) eller om det räcker med att ha EBG kortet med sig?

Hade tänkt efterregistrera poängen sen annars bara.
 

Canadien

Medlem
Det räcker att ha kortet med dig. Vissa lounger (läs SAS) kan kräva att få lägga in kortet i bokningen för att du ska få komma in.
 

agehall

Medlem
Tyvärr kan vissa lounger kräva att man visar upp ett kort. Det borde inte behövas men ibland vill de ändå se ett kort, även om status syns på boardingkortet.
 

AndersSt

Medlem
Min erfarenhet är att om man som t ex EBG vill gästa in statuslös så vill loungepersonal gärna se ett kort också även om status framgår av boardingpass. Har alltid funkat med MC eller Amex för mig i dessa fall. Någon som kan bekräfta detta?
 

Canadien

Medlem
Min erfarenhet är att om man som t ex EBG vill gästa in statuslös så vill loungepersonal gärna se ett kort också även om status framgår av boardingpass. Har alltid funkat med MC eller Amex för mig i dessa fall. Någon som kan bekräfta detta?

Inte senast jag gästade, då bara viftade de bort mot automaterna i SAS Guld på Arlanda. Gästaren går in först, sedan gästen i samma grind. Andra bolag vill ibland/ofta se plastkortet även om man är ensam.
 

agehall

Medlem
Min erfarenhet är att om man som t ex EBG vill gästa in statuslös så vill loungepersonal gärna se ett kort också även om status framgår av boardingpass. Har alltid funkat med MC eller Amex för mig i dessa fall. Någon som kan bekräfta detta?
Ja, det händer. Min erfarenhet är också att AmEx-korten brukar funka dåligt medan Mastercard brukar gå bra. Jag misstänker att det beror på att de co-brandade mastercardet är guldfärgat medan AmEx ser grått ut.

Inte senast jag gästade, då bara viftade de bort mot automaterna i SAS Guld på Arlanda. Gästaren går in först, sedan gästen i samma grind. Andra bolag vill ibland/ofta se plastkortet även om man är ensam.
Just SAS brukar aldrig vilja se kort. Men testa i en Lufthansa eller United lounge...
 
Toppen