Lounge access som BA Silver?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Fredde, 25 April 2011.

1. Fredde

Fredde Medlem

Jag läste någonstans att även silvermedlemmar i British Airways Executive Club har tillgång till lounge. Stämmer det?

Gäller det i så fall endast vid resa med British Airways, eller även om man reser med andra flygbolag i OneWorld?

2. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

British Airways Silver motsvarar OneWorld Sapphire och ger dig tillgång till alla OneWorld Lounger på Sapphire nivå oavsett biljett. OW flygbolagen har ofta en Businessklass lounge och en Förstaklass lounge. Sapphire ger tillgång till Businessloungerna. På British Airways är det Terraces eller Galleries Club. På American är det Admirals Club. På Finnair tror jag det är alla loungerna i Helsingfors.

Får jag föreslå att du läser guiden om BAEC vi har här på businessclass.se. Den har många tips och tricks. Många skandinaver vet rätt lite om British Airways Executive Club. Det är ett mycket fördelaktigt program för oss, speciellt jämfört med Finnair Plus och Eurobonus.

Last edited: 27 Juni 2011
    1 person likes this.
  3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

vet inte om det är bara för mig men jag kommer inte in på sidan om BAEC.

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppsan! Kollar nu, det är vad BETA perioder är för ;)

5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Testa uppdatera när du får det meddelandet om det inte funkar. Kommer inte åt det som gäst, men funkar som inloggad. Ursäkta strulet... Efter mer test verkar det som endast dom med admin rättigheter kommer åt den sidan. Ingen aning varför, kollar inställningar och har skickat till "helpdesk". Sorry igen för att det strular lite.

Last edited: 25 April 2011
  6. Lennw

Lennw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som tillägg till Concordes utmärkta svar:

Ja du kan resa med vilken OneWorld partner som helst och du har tillgång till OneWorld lounger om du är British Airways silver. Du kan dessutom fritt ta med dig en gäst. British Airways Gold kan dessutom utnyttja OneWorld lounger även om de inte åker med en OneWorld biljett, dock utan att ta med sig en gäst.

7. Fredde

Fredde Medlem

Tack för bra svar!

Ska ta en titt i British Airways guiden så jag får lära mig mer om bonusprogrammet.

Låter ju schysst att få tillgång till lounge även som silver. Krävs det jättemycket för att nå till silvernivå?

8. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    5 T/R Stockholm - London i Club Europe är enklast. Kan fås för under 4000 SEK per resa.
    Eller 1 T/R ARN - LHR - JFK (som exempel) som ger 320 Tier Points. Senast jag gjorde det kostade 13.400 SEK. + en T/R Stockholm - London för 80 Tier Points = 400 total vilket ger silver.

9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är inte riktigt sant. Som British Airways Gold har du väl endast tillgång till BAs egna Galleries Club och Terraces Lounger. Fortfarande en bra förmån när man reser med bolag utanför OneWorld.

10. Lennw

Lennw Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt korrekt även om det är lite diffust med vad som räknas som BAs egna lounger. T.ex. så verkar "Open door" fungera på British Airways/Comair SLOW lounger i Sydafrika. Ska jag vara ärlig så har jag bara utnyttjat den här förmånen en enda gång. Det var när jag skulle åka från Heathrow till Arlanda med SAS. Jag tyckte SAS loungen var lite tråkig så jag knallade över till British Airways loungen :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!