Lounge access på Etihad med Air Berlin Topbonus Gold?

Diskussion i 'Lounger' startad av maba, 23 Maj 2015.

1. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ny fundering angående Air Berlin och Etihad. Har matchat till mig ett topbonus Gold och tänker flyga till Indonesien och Dubai i sommar enligt resplanen nedan.

Arlanda-Berlin med Air Berlin
    Berlin-Abu Dhabi med Air Berlin
    Abu Dhabi-Jakarta med Air Berlin trafikeras av Etihad

Jakarta-Dubai med Etihad

Dubai-Berlin med Etihad trafikeras av Air Berlin
    Berlin-Arlanda med Etihad trafikeras av Air Berlin

Nu undrar jag om vi kommer in i någon lounge förutom den i Berlin?

2. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde vara cool då iaf mitt kort är stämplat med Etihad partner logga samt att du har One world sapphire.

maba gillar detta.
  3. Jacob

Jacob Medlem

Jag antar att det ska stå Abu Dhabi snarare än Dubai på returresan.

På de rutter som flygs med Air Berlin får du givetvis lounge access, dvs på Arlanda vid utresa, naturligtvis i Berlin i båda hållen och i Abu Dhabi på returresan.

Frågan är vad som gäller för flygningarna Abu Dhabi-Jakarta och Jakarta-Abu Dhabi.

Flyger du i economy class är jag dock rätt säker på att du inte kommer in i Etihads business lounge i terminal 1/premium lounge i terminal 3 då dessa är dedikerade för business class och första klass. Istället brukar det vara Al Reem Lounge i terminal 1 som gäller. Så funkar det i alla fall för Etihads egna silver/gold-medlemmar som reser i economy class.

maba gillar detta.
  4. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för utförligt svar. Självklart skall det stå Abu Dhabi men då vi åker till Dubai för några nätter på hemresan så reflekterade jag inte över detta.

5. Treo

Treo Medlem

Kan bara tillägga att Al Reem-loungen renoveras nu, så du hänvisas till Al Dhabi-dito.

6. Jacob

Jacob Medlem

Är den fortfarande under renovering? Den såg skapligt klar ut när jag passerade för två veckor sedan, i alla fall det lilla jag såg. Helt ny interiör i brunt och numera drivs den av Plaza Premium.

Tyvärr ville de dock inte släpa in mig men det berodde tydligen på att loungen var helt full. Även jag blev hänvisad till Al Dhabi.

7. Treo

Treo Medlem

Jag fick besked i mars om "någon gång efter Ramadan" som är i juni-juli och med kännedom om vad "efter" kan betyda så ... Men ju förr desto bättre.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!