Senaste nytt

Lounge access med barn?

vicce

Medlem
Kan inte låta bli att notera att SAS skärpt till språket här. Tidigare specificerades inte "familj". Är väl både bra och dåligt kan jag tycka. Det som var bra tidigare var att även barnen kunde ta med föräldrarna...

Tycker det är konstigt att en familj fortfarande räknas som två vuxna och två barn. Jag själv har en familj på två vuxna och tre barn, samt många av mina vänner och bekanta har också en familj med två vuxna och tre barn.
 

Dr. Miles

Expert
Tycker det är konstigt att en familj fortfarande räknas som två vuxna och två barn. Jag själv har en familj på två vuxna och tre barn, samt många av mina vänner och bekanta har också en familj med två vuxna och tre barn.

Är de kanske rädda för en stor grekisk familj kommer in i loungen med ett EBG kort? ;)
 

vicce

Medlem
Är de kanske rädda för en stor grekisk familj kommer in i loungen med ett EBG kort? ;)

Ja, vad vet jag... Men två vuxna och tre barn är inte speciellt ovanligt. Men det är ju ofta så att familjebiljetter innefattar två vuxna och två barn.
Men jag hoppas verkligen att SAS kan se genom fingrarna om det kommer en familj på fem.
 

agehall

Medlem
Alltså, jag förstår att man måste dra gränsen någonstans. Det är inte alls orimligt att dra gränsen vid 4 personer tycker jag. Men det som är trist är att man numera inte, enligt reglerna, kan ta med två föräldrar som barn...
 

Nemo

Medlem
Ja, vad vet jag... Men två vuxna och tre barn är inte speciellt ovanligt. Men det är ju ofta så att familjebiljetter innefattar två vuxna och två barn.
Men jag hoppas verkligen att SAS kan se genom fingrarna om det kommer en familj på fem.
Demografiskt måste varje kvinna föda (minst) två barn för att befolkningen inte ska minska. Och i genomsnitt har en familj mer än två barn. Känns då märkligt att SAS konstruerar en normalfamilje-fientlig policy. Men de som utformar policyn kanske inte har egen familj? Kanske därför som lekhörnan är obefintlig?
 

agehall

Medlem
Om man tittar på SCB's statistik har du fel Nemo. De flesta familjer har 0-2 barn och i snitt föder varje kvinna minder än 2 barn så vår befolkningsökning upprätthålls med hjälp av invandring.
 
Toppen