Senaste nytt

Lounge access med barn?

palmen

Moderator
Som jag ser det så är loungen mer till för jobb än att släpa med familjen av outgrundlig anledning!
Så jag som inte reser i tjänsten men flyger 5-6 varv runt jorden privat i snitt de senaste åren ska jobba när jag är i loungen? Eller bör jag inte alls vara i loungen för att jag inte flyger i jobbet?
För mig är loungen kvalitetstid (även om kvalité på utbudet ofta är lite dåligt) och ett sätt att komma i rätt mode inför nästa flight. Erbjuds det något gott att dricka så tar jag även detta.
 

ulagun

Medlem
Kan bara konstatera att de allra flesta föräldrar har väldigt bra koll på sina småttingar vid loungenesök.
Har själv släpat med barnbarnen och gjort väldigt klart för dem vad som gäller. De är normalt något vilda (understatement" men aldrig vid loungebesöken. Tvärtom ses som spännande med läskautomater mm.
 

toer00

Medlem
Så skall det låta! Jag flyger sällan i jobbet, för det mesta är det semester/fritid i någon form och av ovan nämnda kvalitetsskäl så flyger jag så gått som uteslutande i
C-klass...

För mig är loungen ett andningshål där man kan fräscha upp sig (vid byten longhaul), ta något att dricka och ev en bit mat och i lugn och ro ladda upp batterierna. Så eftersom jag inte är i tjänst så finns inget behov att jobba för mig.

Däremot så skall de som vill/behöver jobba kunna göra detta i lugn och ro. Så jag ser inte familjer i allmänhet som ett problem. Däremot så SKAll alla som befinner sig i en lounge ta hänsyn till övriga som befinner sig där och respektera allas behov av lugn och ro...
 

Kimmen00

Medlem
Intressant inlägg - vi flyttar kvalitetstid med familjen till en lounge...haha...inlägget måste vara ett skämt!

Stendumt inlägg. Har haft med ungarna i säkert 30 lounger runt om i världen och de älskar det. De ser alltid fram mot loungen (har 3 EBG i familjen) och de sitter o läser, lyssnar på sagor, leker i ev lekområden, käkar snacks och en lättare lunch/frukost/middag beroende på var o när vi är. Perfekt medan vi vuxna tar ett glas skumpa eller liknande fika.
Bra kvalitetstid!
 

Stefan62

Medlem
Stendumt inlägg. Har haft med ungarna i säkert 30 lounger runt om i världen och de älskar det. De ser alltid fram mot loungen (har 3 EBG i familjen) och de sitter o läser, lyssnar på sagor, leker i ev lekområden, käkar snacks och en lättare lunch/frukost/middag beroende på var o när vi är. Perfekt medan vi vuxna tar ett glas skumpa eller liknande fika.
Bra kvalitetstid!

Jag tror ursprungsinlägget syftade på att man flyttade kvalitetstid med familjen till en lounge bara "för att man är viktig och reser mycket i jobbet" och det finns säkert de som prioriterar arbetet högre än familjen.

Min uppfattning är att begränsad "gästning" är ok, men att det i SAS Gold-lounger borde begränsas till den som verkligen har status och vill man gästa så hänvisas man till "vanliga" loungen.
 

Treo

Medlem
Personligen skulle jag hellre välja bort alla dessa högljudda och "viktiga", alternativt berusade och "stökiga", vuxna (män) i loungen än andras barn!

Den enda gång jag blivit "störd" av ett barn var när en helt bedårande liten knatte ostadigt klev fram och skulle peta på min iPad i Concorde Room på Heathrow. Generad och förskräckt* mamma rusade fram men eftersom jag höll på och spelade Candy Crush eller något liknande (anledningen till att han blev intresserad antagligen) fick han hjälpa mig en stund i stället.
*Tilläggas kan att jag, speciellt på resande fot, inte ser ut som någon man direkt skulle anförtro sitt lilla barn åt.:eek:
 

Valley

Medlem
Ännu en intressant utveckling av en tråd på en oskyldigt ställd fråga.
Kan inte se att någonting om kvalitetstid och hur man använder loungen har något med fråga i sig att göra.
 

Canadien

Medlem
Jag fick med fru, två barn och svärmor på senaste HKG-resan in i SK guld på ARN. Hade hoppats de skulle neka svärmodern men där fick man tji.
 

Agö

Medlem
Körde businessloungen på Kastrup idag med INF. Perfekt för henne att leka i det iofs trista men ändamålsenliga lekrummet utan att störa andra. Mer bekvämt för undertecknad också.

Idag strösslades det också med presenter. Badboll i SAS fasttrack, kritor och ritbok i loungen och lejon ombord.
 
Toppen