Lounge Access: Köpenhamn-Chicago-Atlanta

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Crille81, 28 December 2015.

1. Kommer flyga CPH-ORD-ATL imorgon och sista flygningen är med American Airlines.
    Jag är EBG och undrar hur det kommer att vara med lounge access i Chicago när
    sista flygningen är med OneWorld.

Allt är bokat via SAS hemsida på en biljett.

2. SFC

SFC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förmodligen inte det svar du vill ha, men ingen lounge på ORD tyvärr. Iaf inte med ditt EBG, Priority Pass kanske kan hjälpa dig däremot.

Edit: Tydligen inte PP heller, då det bara är T5 de erbjuder lounge-access i, American Airlines inrikes är väl T3 om jag inte minns fel.

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och utöver det är AAs lounger knappast värda ett besök om du inte har tillgång till Flagship Lounge (som oneworld Emerald).

4. oermen

oermen Medlem

Ofte kan SAS heller ikke checke dig ind hele vejen når American Airlines er med på billetten.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen lounge och inga EuroBonus-poäng för det sista segmentet tyvärr.

Det vet jag inte om jag håller med om. Däremot måste man ju förtulla bagaget i Chicago, så det spelar mindre roll.

6. Får bli lite British Airways poäng sista biten då :)

agehall gillar detta.
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just det med incheckat baggage har jag inte haft några problem med. SAS har utan problem kunnat checka in baggaget med American Airlines, men man måste som sagt förtulla baggaget i Chicago så det spelar lite mindre roll.

8. oermen

oermen Medlem

Både jeg og en af mine kollegaer har været ude for det, men okay det er ved at være et par år siden.

9. Använd appen Loungebuddy så får du klara besked om vilka lounger du kommer in i på din trip :)

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte riktigt om jag håller med. Idén med Loungebuddy är bra, men ack så rörig den är. Och det är ett ställe till där jag behöver mata in info om mina resor. Jag har testat den lite eftersom jag blev nyfiken och jag vet inte om jag använder den fel, men jag skulle nog aldrig hamna i rätt lounge om jag skulle använda den som guide.

Elberto, Agö och Crille81 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!