Lounge access i Amsterdam vid ankomst

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Christian Bolander, 30 Mars 2015.

1. Är det någon som vet hur det fungerar med Lounge access vid ankomst på AMS när det är final destination?

Jag har ca. 1½timme på AMS att försöka ta död på innan resten av mitt resesällskap ankommer. Går det att nyttja loungen även om AMS är slutdestinationen?

2. Treo

Treo Medlem

Hej,
    KLM har samma regler som de flesta att lounge (med få undantag för Arrivals lounger) är tillgängliga endast när du ska vidare, dvs avfärd eller mellanlandning.

Från hemsidan:
    Policy för loungetillgång
    Njut av alla våra loungefaciliteter före avresa eller när du mellanlandar om du är Business Class-passagerare, Flying Blue Platinum- eller Gold-medlem, eller SkyTeam Elite Plus-medlem.

Christian Bolander gillar detta.
  3. Jag gör det ganska ofta när jag måste vänta på kollegor som anländer med senare flyg. Jag tror att förmånen är förbehållen Platinum Elite medlemmar.

Christian Bolander gillar detta.
  4. Perfekt tack!

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukade ofta använda loungen vid ankomst när jag hade FlyingBlue Gold och bodde i Rotterdam. Inga problem alls att bli insläppt och skönt att kunna få i sig lite middag på kvällen innan man tog snabbtåget hem.

6. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjenare,
    När jag bodde i Holland gjorde jag likt Jonas här ovan samma sak. Det bör fungera med Guld och uppåt då jag ej hade Platinum på den tiden.
    Mvh,
    Johan

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!