LOT - Hur bra är dom?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Spersboda, 30 December 2011.

1. Spersboda

Spersboda Medlem

Hej,
    hittade följande för en bra penning. Har en nära släkting i CT och vill gärna prova att flyga till BDL mest för skojs skull. Som ni ser kommer hemresan ske bekvämt på SAS ngnstans mellen rad 1-6 :)

Frågan är resan dit med LOT. Har ngn erfarenhet av deras 767 och service? Sämmre/bättre än monkey på SAS?

Stockholm (ARN) to Hartford (BDL) - Thu, Jun 7

LOT 456 Embraer RJ-170 Coach (V)
    LOT 1 Boeing 767 Coach (V)
    American 3867 Canadair RJ 700 Coach (S)
    OPERATED BY AMERICAN EAGLE

--------------------------------------------------------------------------------

Hartford (BDL) to Stockholm (ARN) - Sun, Jun 10

United 3730 First (A)
    SAS 946 Business (Z)

2. Deras Boeing 767 or levererades ungefär samtidigt som CD-skivan blev årets julklapp. Du kan nog räkna ut resten :)

3. Deras Business class på Boeing B767 är samma modell som Aeroflots gamla.

4. Jacob

Jacob Medlem

Jag har aldrig flugit LOT på långflygningar men däremot ett flertal gånger inom Europa, både framför och bakom skynket.

När det gäller servicen är den helt OK utan att vara spektakulär. På sträckan Stockholm-Warszawa får man en smörgås samt gratis dricka (inkl öl och vin) i economy, så antar att mat, dryck och service även på långflygningarna håller en hyfsad nivå.

5. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Embraer RJ-170 har väldigt sköna säten och bra med benutrymme med.

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Deras nya Business på 767 är väl OK?? Dessutom kan de buklanda om det behövs.

3 personer gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oavsett hur servicen är, så steg LOT ett par snäpp i mina ögon efter att ha sett hur deras piloter hanterade buklandningen tidigare i år.

1 person likes this.
  8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker LOT är överlägset på flygningar inom Europa, har aldrig åkt interkontinentalt med dom.

Skrev själv en recension för ett halvår sedan:
    Europas bästa flygbolag « Kackalorum

9. Spersboda

Spersboda Medlem

Håller med i detta. Som tidigare lite flygrädd är säkerhet och besättningens kompetens en viktig faktor för mig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!