Senaste nytt

LOT Arlanda-Warszawa, hur bra är de?

Tyckte riktigt bra om LOT loungen, fanns en "Elite del" där man kom in som EBG :)
Vill du berätta lite mer om elite delen, t ex vad fanns det för utbud där? Vet du varför du kom in där med ett EBG (ett Star Alliance guldkort är ju minimumkrav för att komma in i loungen överhuvudtaget så EBG känns ju inte så elitigt), var det ett misstag eller?
 

fcx

Medlem
Vill du berätta lite mer om elite delen, t ex vad fanns det för utbud där? Vet du varför du kom in där med ett EBG (ett Star Alliance guldkort är ju minimumkrav för att komma in i loungen överhuvudtaget så EBG känns ju inte så elitigt), var det ett misstag eller?

Loungen är en vanlig businesslounge, så där behöver man inte guld för att komma in. Elitedelen i loungen är enbart för star gold (oavsett program). Där finns det lite mer mat, lite bekvämare stolar och self-serve champagne.
 

Korven

Ny medlem
Jag flyger ARN-WAW ofta, senaste i veckan och så även kommande vecka. Bruka resa premium economy och det är ingen skillnad mot business om man är Star Alliance guld. Som redan påpekats blir man hämtad i minibuss om man reser i PE (eller Business) både vid ankomst och avresa, något jag tycker är mycket trevligt. Slippa stå och trängas i en buss är alltid skönt.

LOT är de enda som flyger direkt till Warszawa från ARN. Vill man däremot komma undan lite billigare och samtidigt samla 5200 Eurobonuspoäng så är ARN-CPH-WAW (t/r) med SAS i Plus ett bra alternativ :)
 

taxvalp

Medlem
Jag flyger ARN-WAW ofta, senaste i veckan och så även kommande vecka. Bruka resa premium economy och det är ingen skillnad mot business om man är Star Alliance guld. Som redan påpekats blir man hämtad i minibuss om man reser i PE (eller Business) både vid ankomst och avresa, något jag tycker är mycket trevligt. Slippa stå och trängas i en buss är alltid skönt.

LOT är de enda som flyger direkt till Warszawa från ARN. Vill man däremot komma undan lite billigare och samtidigt samla 5200 Eurobonuspoäng så är ARN-CPH-WAW (t/r) med SAS i Plus ett bra alternativ :)

Har rest i både business (nyligen) och PE (förra året) och det var skillnad i serveringen. I business var det servering på duk och godare mat - har det ändrats nyligen?
 

Korven

Ny medlem
Har rest i både business (nyligen) och PE (förra året) och det var skillnad i serveringen. I business var det servering på duk och godare mat - har det ändrats nyligen?

Ja, det är duk även i PE och vad jag kunde avgöra, precis samma mat. Jag kan ha fel om maten men har åkt business en gång med LOT och den var samma som i PE den gången i alla fall.
 

Korven

Ny medlem
Givetvis - nu när jag talat väl om LOT så blev kvällens flight från CPH-WAW inställd bara sådär utan anledning, så nu är jag fast i CPH till imorgon bitti och mitt omdöme om LOT åker ner ett snäpp :)
 

KRYSS

Medlem
Det var en SAS-bokning men CPH-WAW flygs av LOT. Jag blev tvungen att ringa LOT kundtjänst för att bli ombokad till imorgon bitti. SAS ordnade hotell och middag i CPH.
Skönt att SAS sköter sig alla fall, men jag tror inte man kan boka direkt med SAS om man vill åka direkt ARN - WAW. Då är det bara direkt med LOT.
 
Toppen