Senaste nytt

LOT Arlanda-Warszawa, hur bra är de?

taxvalp

Medlem
Det verkar stå "Regional Jet" på de tider jag kollar på. Men det kanske är samma som Nordica?

De flyger med CRJ900 där RJ står för Regional Jet så jag tippar på samma.

Var hamnar "handbagage" väskorna som man måste lämna ifrån sig? Åker de med det incheckade bagaget? Kommer ha med både dator och extraskärm i ryggsäcken så vill ju gärna att de är hela när jag kommer fram.

En liten ryggsäck borde man kunna få ombord. Annars hamnar den i lastrummet med med övrigt handbagage i lastrummet, brukar funka.
 

JKW

Medlem
En liten ryggsäck borde man kunna få ombord. Annars hamnar den i lastrummet med med övrigt handbagage i lastrummet, brukar funka.

Handbagaget lastas inte med övrigt bagage.
Det finns särskilda Holds för handbagaget i magen på flygplanet. Frakt/post och incheckat bagage lastas i lastutrymmet i bak.
 

taxvalp

Medlem
Handbagaget lastas inte med övrigt bagage.
Det finns särskilda Holds för handbagaget i magen på flygplanet. Frakt/post och incheckat bagage lastas i lastutrymmet i bak.

Jag uttryckte mig oklart men försökte säga att det finns ett speciellt utrymme för handbagage!
 

Coalcandy

Medlem
Flög Stockholm-Warsawa-Wroclaw ett par veckor sedan. Economy dit och Premium eco på vägen hem.
Stockholm-Warsawa flögs av Nordica med en CRJ900. Plus för billig dryck/snacks ombord. Vid ankomst i premium blev man hämtad med särskild minibuss på plattan.
 

osgood

Medlem
Tråkigt att det verkar vara så olika. Skulle ju vara trist att fastna i Warszawa när man ska hem. Men verkar bara vara LOT som flyger direkt.
Åker LOT till Warszawa eller vidare i Polen ett par gånger per månad, har aldrig varit med om att Arlanda planet skulle vara inställt. Har åkt såhär i 1,5 år nu och varit med om en längre försening på 3h en gång...
 

Cilly

Ny medlem
Åkte med fyra st LOT-plan förra veckan (Kastrup - Warszawa - Rzeszow). Samtliga försenade (mellan 30min - 1,5h). Har nog aldrig åkt med LOT som varit i tid. I övrigt finns inget att anmärka!
 
Tror jag har åkt LOT 4 ggr, Warszawa-Lviv t o r och Warszawa-Rzeszow t o r. Vi blev ca 1 timme försenad ifrån Lviv och en mycket pedagogisk flygvärd gick runt i planet och pratade med alla passagerarna en-och-en och diskuterade deras connections. LOT-loungerna varierar i kvalite, den i Warszawa är bra, den i Gdansk är sådär och de i Poznan och Rzeszow är dåliga. Maten ombord bestod av dryck och 2 st Prince Polo-kex.
 

Micke_H

Medlem
Åkt LOT ett par gånger senast i Juni i år. "Normalla" handbaget fick man inte ta med sin in i planet med data väskan hängde med in. Tycker det har fungerat bra de gånger jag åkte.
Senast åkte WAW => ARN.
Tyckte riktigt bra om LOT loungen, fanns en "Elite del" där man kom in som EBG :)
 
Toppen