Senaste nytt

Lost in translation

johhenrik

Medlem
Eller som min engelska kusins dotter frågade, efter att ha besökt Karlskoga, där de två stora matvarubutikerna är Willys och Prix:

"Why are the food stores called willies and pricks?"

Varpå min kompis säger, som skämt såklart: "Because all the food is prepared by cocks"

:)
 

Unicornone

Medlem
Vill man utveckla sina kunskaper i detta ämne är det bara att slå på femman och titta på charmtrollen Morgan och Ola-Conny, den senare torde väl vara doktorand i ämnet!;)
 

Dr. Miles

Expert
Försökte att konversera med massören med hjälp av Google Translate app idag men jag undrar om mitt budskapet nådde fram korrekt då jag fick väldigt konstigt svar/frågor tillbaka på japanska. :confused:

Jag: Kan du trycka på min rygg med dina fötter?

Svar på japanska: Rygg lyfter till fötter mina upp. :confused:

Sedan använde jag min vanlig taskig engelska blev det genast bättre.

Jag: Your foot, push my back. OK?
Massören: OK, OK.
 
K

KavlingeDude

Guest
And in 1978 I personally fucked 25% of our employees, most of them women."

Jens Spenderas klassiker i US
 
Lidt godt fra Sydkorea

foto 1.jpg
Set ved rulletrappen op fra AREX på Seoul Station - ikke helt forkert, men der findes nok ord der er mere egnede.

foto 2.jpg
Pas på faldende...
 

Storsteffe

Medlem
Detta passar inte alls här men lite roligt var det och en egen tråd kändes onödig. En bekräftelse på transferförfrågan via mail avslutades med detta.
"If you do not receive a message from our team, please check that the e-mail address you submitted in the box was correct."
 

Najk

Medlem
Kommer aldrig glömma en resa i yngre tonåren till KOS när min kompis bad ett engelskt par ta ett kort på oss grabbar med engångskamera. Kameran var inte framskruvad och när de inte fick det att fungera fick han ur sig:
- You have to screw it first!

Något chokade lämnade de tillbaka kameran och gick därifrån.
 
Toppen