Senaste nytt

Los Angeles / San Diego, 2+1 dagar i maj

nissefalk

Medlem
Vilket datum är du på PHX och hur länge, jag är där mellan den 21a April och 7e Maj, kanske du har tid att bli upphämtad på flygplatsen fö en snabb öl på Four Peaks Brewery eller Two Brothers eller ett besök på Papago Brewing Company alla inom 20 min från flygplatsen
 

palmen

Moderator
Vilket datum är du på PHX och hur länge, jag är där mellan den 21a April och 7e Maj, kanske du har tid att bli upphämtad på flygplatsen fö en snabb öl på Four Peaks Brewery eller Two Brothers eller ett besök på Papago Brewing Company alla inom 20 min från flygplatsen
Jag är där senare i maj tyvärr. Har "bara" 2,5h connection.
 

chazzie

Medlem
Slightly OT, men finns det någon som gjort en reserapport på Southwest? Jag har bara hört positivt om dem och var nära att provåka dem mellan Houston och Las Vegas, men eftersom de flyger från Hobby och inte G Bush vilket vi behövde av olika anledningar, även tiden var bättre men inte priset...
 

FF#1

Medlem
Slightly OT, men finns det någon som gjort en reserapport på Southwest? Jag har bara hört positivt om dem och var nära att provåka dem mellan Houston och Las Vegas, men eftersom de flyger från Hobby och inte G Bush vilket vi behövde av olika anledningar, även tiden var bättre men inte priset...

Har inte gjort någon rapport, ska kanske göra det efter nästa flygning då har jag några på samma sträcka LAS-BUR att gå på.
Kan i alla fall säga att det har vart helt ok att flyga med dem och inga problem med nått överhuvud taget.
 

oxxax

Medlem
Någon som har tips på boende i San Diego/Los Angeles (nära flygplatsen).
I San Diego så har jag tittat lite på Hilton San Diego Bayfront, Hilton San Diego Airport/Harbor Island, DoubleTree Downtime. Alla 3 ligger ungefär i samma prisklass, något av dessa hotell som anses bättre än det andra? Är Diamond på Hilton om det spelar någon roll.
Tittade lite på IHG hotellen också men de verkar generellt dyrare och mest Holiday Inn/Express som erbjuds om man ska vara någorlunda i samma prisklass.

Jag lånar tråden och frågar om det är någon som har en uppdaterad uppfattning eller tips om hotell i San Diego eller områden i närheten som tex La Jolla? Landar med SK939 den 29/3 och ska flyga vidare till Vegas på kvällen den 31/3, och vi tänkte passa på att ta en hyrbil ner mot San Diego för de två första nätterna.
Tanken är att se sig om söder om LA och ju trevligare område(n) desto bättre.
 

Mimer

Medlem
Har inte gjort någon rapport, ska kanske göra det efter nästa flygning då har jag några på samma sträcka LAS-BUR att gå på.
Kan i alla fall säga att det har vart helt ok att flyga med dem och inga problem med nått överhuvud taget.

Har flygit med Southwest många gånger mellan Burbank och Oakland eller San Jose och har aldrig upplevt något strul med dem. Punktliga, i amerikanskt mått trevlig personal och det serveras dryck ombord. Definitivt ett eller ett par snäpp bättre än Ryanair.
 

MrDollar

Medlem
Bodde du på något Hilton i San Diego @palmen?
Har 2 dagar i San Diego snart och har bokat in mig på Hilton Gaslamp Quarter, någon som bott där?
Flygen är nu bokade i alla fall, det blir AA från San Diego till Las Vegas via Phoenix på lördagen, ca 1600 kronor i "First" och det verkar som det ska ge 120TP totalt så helt klart en bra deal även om jag får fördriva lite tid i Phoenix.
Resa tillbaka till Los Angeles kommer ske på Fredagen efter med AA igen, United var billigare (ca 300 kronor) men hade fått vänta 3h extra på LAS i så fall så det fick bli en tidigare flight med AA istället som passar schemat mycket bättre.

Får se hur jag gör med transport från LA till San Diego. Troligtvis blir det tåget för ca 35$ på fredag förmiddag. Är det värt att lägga på 20$ för business class seat på tåget? Ingår något mer då av värde? Vad jag kan läsa mig till ska en gratis soft drink ingå samt att man får tillgång till "lounge", bättre mat/snacks (står inget om att det ingår dock) samt priority boarding. Hyrbil har ju sina fördelar men kommer med största sannolikhet inte vara i körbart skicka när vi landar och tåg/buss verkar vara rätt smidigt.

Vad det gäller ölen runtom San Diego så är problemet att jag har en 10-15 bryggerier/pubar som är på "must visit"-listan. Det är bara att inse att jag inte kommer hinna med allt så får se hur jag lägger upp ölrundan på fredagen. Åka uber till olika destillerier är nog smartaste lösningen :)

Listan på öl-ställen att besöka är som sagt lång och detta är bara ett axplock av vad som måste besökas förr eller senare.
Stone
Port Brewing/Lost Abbey
Culture Brewing
Green Flash Brewing
Ballast Point
AleSmith
Counceil Brewing
Societe Brewing
Modern Times Brewing
Coronado Brewing
Alpine Beer Company


Någon som har tips på boende i San Diego/Los Angeles (nära flygplatsen).
I San Diego så har jag tittat lite på Hilton San Diego Bayfront, Hilton San Diego Airport/Harbor Island, DoubleTree Downtime. Alla 3 ligger ungefär i samma prisklass, något av dessa hotell som anses bättre än det andra? Är Diamond på Hilton om det spelar någon roll.
Tittade lite på IHG hotellen också men de verkar generellt dyrare och mest Holiday Inn/Express som erbjuds om man ska vara någorlunda i samma prisklass.
 
Toppen