Senaste nytt

Los Angeles och San Fransisco eller enbart Los Angeles?

J S

Medlem
Bor just nu i SF och skulle definitivt rekommendera bägge städerna. Du hinner se det man "behöver se" och lite till i SF på tre dagar. Vintern är inte superkul i Napa/Sonoma men är du vinintresserad så åk definitivt dit ändå. Tänk på att det är rätt stor risk för regn i SF i december.

Tre dagar i LA räcker ofta också till att se Hollywood/Santa Monica/Beverly Hills etc. Se till att ha en bra itinerary i förväg för att minska restid. SF går att göra lite mer spontant, glöm bara inte att boka Alcatraz-biljett i förväg.
 

henke12

Medlem
Gällande Tijuana - San Diego

Vi var i San Diego häromåret och fick höra att det kunde ta timmar i kö att återvända till USA efter besöket i Tijuana.
På endast 3 dagar hade jag skippat att lägga 1 heldag i Tijuana.

Vi åkte aldrig över!
 

Maja

Medlem
San Francisco är mer lätthanterligt om du håller dig till city på tre dagar. Där finns möjlighet att pricka av ganska många attraktioner. OM du beslutar dig för att köra hela tiden där så rekommenderar jag varmt ett besök i Muir Wood!

Gällande LA så är avstånden ganska stora och det är lätt att spendera x-antal timmar i bilköer om du inte planerar väl. Getty Museum med utsikten över stan är väldigt trevligt! Kostar endast $15 i parkering om du tar bilen, ingen entréavgift. Om du ska åka ganska omgående så ta även i beaktning bränderna som härjar, särskilt vid Malibu och den sträckan.

Oavsett, Kalifornien är en underbar delstat och det finns väldigt mycket att se och göra där. :)
 

Alf

Medlem
Gällande Tijuana - San Diego

Vi var i San Diego häromåret och fick höra att det kunde ta timmar i kö att återvända till USA efter besöket i Tijuana.
På endast 3 dagar hade jag skippat att lägga 1 heldag i Tijuana.

Vi åkte aldrig över!

Det tar definitivt lite tid i kö att passera gränsen tillbaka till USA, ännu längre tid om man har tagit med bilen över, vilket är vansinne.

Du har definitivt inte missat någon positiv upplevelse mer än billig tequila när du skippade besöket i Tijuana.
 
Toppen