Senaste nytt

Los Angeles och San Francisco med barn

bhen

Medlem
Hej, vi planerar att åka till LA/SanFran över Thanksgiving, 1 vecka Lördag-Lördag. "Vi" är familj med 2 barn 4 och 6 år. Vi har rest runt en del i USA men aldrig varit i Kalifornien så behöver tips!

Lördag: Landar LAX, hänger i LA 2 dagar, vad vill man inte missa av sevärdheter som är vartfall halvt barnvänliga?

Måndag: Börja köra norrut
Vad vill vi se på vägen?

Torsdag: Kommer fram till San Francisco
Lördag: flyga hem från SFO

Ge gärna tips på Hilton och Marriott-hotell som har bra redemption-värde i detta område, då det där jag har mest poäng.

tänkte först att thankgsgiving-veckan skulle vara hopplös, men hittar flyg för $250 tor (från Texas) och hotellen verkar vanligt prissatta. så tror vi kör på det här.
 

Plus

Medlem
För barn i den åldern, Disneyland? Det borde vara en häftig upplevelse! Jag har endast varit där som vuxen.
 

palmen

Moderator
Monterey är trevligt och vad jag förstått det så är akvariet där uppskattat av både stora och små.
Sök lite på forumet om Highway 1 så hittar du nog några trådar som avhandlar samma frågeställningar.
 

Mimer

Medlem
Los Angeles... Disneyland, Knott's Berry Farm eller piren i Santa Monica, bör funka för barnen tror jag. Möjligen vattendelen Hurricane Harbour av Magic Mountain, tror inte att ni skall ge er på berg och dalbanorna där. Har dock inte varit på vattendelen själv.

I och med att ni "bara" är en vecka i Kalifornien, fundera på om ni verkligen vill köra Highway 1, det tar 12-14 timmar att köra hela sträckan Los Angeles till San Francisco. Gör ni en övernattning så tycker jag att Monterey och det redan nämnda akvariet är det överlägset bästa alternativet för barn.

Prioriterar ni städerna, välj femman upp, tar "bara" fem-sex timmar att köra.

San Francisco, mina rekommendationer är Bay Area Discovery Museum, Akvariet (ifall ni skippar Monterey), Exploaratorium samt Cable Car museum.

Till sist, dubbelkolla öppettider, Thanksgiving är väl den helg i Usa det är mest sannolikt att någonting är stängt.
 

coclol

Medlem
The mystery spot utanför santa Cruz är barnvänligt och om inte annat så kan man nästan känna sig som ett barn igen. (Lustiga huset fast på riktigt)
 

coclol

Medlem
Och om man tycker att San José är typ nära så Winchester Mystery house. Arkitektur av sällan skådat slag.
 

Alf

Medlem
Många bra tips i tidigare kommentarer. Disneyland, absolut även om barnen kanske är i yngsta laget. Har för mej jag bott på ett Hilton hotell nära Disneyland. Ett stop vid Venice Beach är ett måste. Ta sedan kustvägen upp mot San Fransisco. Det är himla drygt att köra ända till Monterey, där jag rekommenderar ett stopp och övernattning. Det finns ett Marriott i Marina del ray som kan vara lagom att utgå från när ni kör mot Monterey.

I Monterey finns också ett bra Marriott i centrum. Gå ner till piren och titta på sälar och ät något gott. Det finns ett akvarium som barnen borde gilla. Gör också ett besök i grannstaden Carmel, där Clintan en gång var borgmästare. Staden har en speciell arkitektur på grand byggnadsregler.

Fortsätt mot SanFransisco för vidare vistelse. Vill ni ha turism runt er så välj att bo i Fichermans Wharf. Jag tycker det är ett helt Ok ställe att bo på om man turistar i stan. Massor av matställen, trevligt att gå vid pirerna, kabelspårvagnarna utgår härifrån.

Jag rekommenderar ett besök på Alcatras, men köp biljetter i tid.

Ett ytterligare måste, åk över Golden Gate bron.

Ni kommer att ha fullt upp, det finns hur mycket som helst att göra. San Francisco är en mycket trevligare och mysigare stad än Los Angeles.
 

coclol

Medlem
Många bra tips i tidigare kommentarer. Disneyland, absolut även om barnen kanske är i yngsta laget. Har för mej jag bott på ett Hilton hotell nära Disneyland. Ett stop vid Venice Beach är ett måste. Ta sedan kustvägen upp mot San Fransisco. Det är himla drygt att köra ända till Monterey, där jag rekommenderar ett stopp och övernattning. Det finns ett Marriott i Marina del ray som kan vara lagom att utgå från när ni kör mot Monterey.

I Monterey finns också ett bra Marriott i centrum. Gå ner till piren och titta på sälar och ät något gott. Det finns ett akvarium som barnen borde gilla. Gör också ett besök i grannstaden Carmel, där Clintan en gång var borgmästare. Staden har en speciell arkitektur på grand byggnadsregler.

Fortsätt mot SanFransisco för vidare vistelse. Vill ni ha turism runt er så välj att bo i Fichermans Wharf. Jag tycker det är ett helt Ok ställe att bo på om man turistar i stan. Massor av matställen, trevligt att gå vid pirerna, kabelspårvagnarna utgår härifrån.

Jag rekommenderar ett besök på Alcatras, men köp biljetter i tid.

Ett ytterligare måste, åk över Golden Gate bron.

Ni kommer att ha fullt upp, det finns hur mycket som helst att göra. San Francisco är en mycket trevligare och mysigare stad än Los Angeles.

Helt enig! Glömt inte bort att köra på Lombard Street och äta choklad på Ghirardellis.
 
Toppen