Senaste nytt

Los Angeles - Köpenhamn - Los Angeles för cirka 2600 kr

agehall

Medlem
Deres kundeservice på telefon kan heller ikke få bookningen igennem.
Och den som ringer och försöker boka en sådan här fare borde få som bestraffning att alltid få betala dyraste fare men få sämsta fare rules i framtiden. Inte för att jag vill boka denna, men det finns säkert andra som gärna plågar sig själva i economy och då är det ju dumt att ringa och öka chansen att man förstör...
 

Smuffe

Medlem
Jag håller helt med dig @agehall ... Jag spånade på tanken att göra en RTW x2 i monkey för samma pris som en vanlig money r/t mer eller mindre per bolag.
Att kunna ta sig jorden runt två gånger (Manila - SFO - ARN - SFO - MNL) och kanske kombinera denna med något annat billigt åt andra hållet när man ändå är ute och reser samt får en hel del poäng lockar ju trots allt lite.
Det är skadligt och sjukt men samtidigt hägrar ju den där feelingen folk får vid FIRST-incheckningen och allt som tillkommer därefter...

Nä, ge fan i att ringa flygbolagen om sådant här. Går det igenom för vissa så grattis! Om inte så har antingen bolaget funnit glitchen eller så har en stolle ringt och undrat varför inte bokningen krånglade...
 

pep

Medlem
Och den som ringer och försöker boka en sådan här fare borde få som bestraffning att alltid få betala dyraste fare men få sämsta fare rules i framtiden. Inte för att jag vill boka denna, men det finns säkert andra som gärna plågar sig själva i economy och då är det ju dumt att ringa och öka chansen att man förstör...
Jeg ringer aldrig for at booke mistakefares. Dette tilfælde var absolut undtagelsen og handlede kun om at gennemføre selve betalingen, der ikke lykkedes uanset hvad jeg prøvede på. AliTravel var den eneste udbyder der havde error-prisen, de andre lå 2-3 gange højere. Jeg kæmpede i 5 timer og blev blokeret ved betalingen igen og igen. Typisk en OTA glitch. Der var ingen alternative OTA'er der kunne udstede billetten. Jeg prøvede forsk. tider, datoer, routings. Sidste mulighed var at ringe men da var det allerede for sent - selvfølgelig fordi fare var EXPIRED. Ingen havde kunnet booke den i de sidste ca. 18 timer forinden. Spørgsmålet var om nogen overhovedet havde fået billetten, da AliTravel næppe har udstedt nogen overhovedet.
Herved fik vi sparet hundreder af freaks (som os selv :) ) prøve forgæves i det uendelige.
 
Toppen