Longhaul med Star Alliance strax innan jul

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Vaniljvodka, 24 Augusti 2015.

1. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill göra ett sista försök att förnya mitt EBG med en mileage run innan min kvalificeringsperiod går ut den sista december. Problemet är att jag egentligen bara kan åka precis innan jul när priserna inte direkt är så gynnsamma. Jag kan ju dock ha missat nån variant och kan nån peka åt rätt håll så är det ju diverse forummedlemmar här på BC.

Varifrån vill du börja din resa?
    - Stockholm.

Var är din destination?
    - Var som helst i världen, men helst enbart en eller max två destinationer då jag inte kan vara borta så länge.

När vill/behöver du resa ut?
    - Nån gång mellan 16 och 20 december. Dock helst lördag den 19:e.

När vill/behöver du komma hem?
    - Nån gång mellan 20 och 24 (möjligtvis 25 eller 26) december. Dock helst onsdag den 23:e eller på morgonen torsdag den 24:e.

Hur många personer som skall resa?
    - 1.

I vilken kabinklass?
    - Alla kabinklasser är intressanta, men premium economy eller business eller uppgraderingsmöjligheter till ovanstående är ett önskemål.

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    - Endast Star Alliance. Gärna ett bolag som har bra intjäning till Eurobonus.

Vad är din budget?
    - Max 12.000:- för business och 4000:- för economy.

Vad är det viktigaste för dig?
    - Priset och poängintjäningen till EuroBonus. Vill flyga så långt att jag kan dra in runt 10k poäng. Alternativt kortare och kunna OT-uppgradera för att chans på mer poäng.

Tacksam för hjälp!

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hong Kong med SAS VIP?

3. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har SAS nån VIP-kampanj innan jul som jag missat? Jag har kollat SAS lågpriskalender idag och det finns typ ingenting under 5000 i economy (oftast dyrare) när jag vill åka.

4. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senaste VIP-kampanjen tog slut i onsdags.

5. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    image.jpg

Vaniljvodka och bnr gillar detta.
  6. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När är det tänkt att SAS A340s kommer vara kittade med nya kabinen? Sen är det väl inte alla heller va?

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inte dina datum men CPH-NYC med JointVenture i P klass är ca 11.000 SEK

Jonas C och FCT gillar detta.
  8. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, kolla på Polish airlines (LOT). Hittade vid snabb sökning Business för 11849. ut 17/12 och hem 21/12. Tror det är 200 % fortfarande på Eurobonus.

Vaniljvodka gillar detta.
  9. Inte fr o m 2015-SEP-01. :(
    Från september, LOT Polish Airlines Z klass ger endast 100% poäng till SAS EuroBonus.

EuroBonus partners - LOT Polish Airlines - SAS

10. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver det vara longhaul? Är det poäng/kr eller restid som är viktigast? Vill du se något på destinationen eller en ren MR?

Eftersom du har ganska få dagar du vill åka hade jag tittat på Lufthansa i D-klass på ARN-FRA-MUC-Europa. Då får du fasta poäng oavsett sträcka och det går många flyg. I D-klass ger det dig 10'000p. 2000p för enkel i Europa och 1000 p för enkel inrikes i Tyskland. Exempelvis går det att åka till Athen för 7464 kr.
    Res ut 19/12 och hem 20/12. Välj om du vill åka hem 6 på morgonen eller få en förmiddag där och åk hem kl 13. Till detta pris tillkommer en övernattning på destinationen. Se upp för codeshare med SAS.

För 8682:- går att resa över dagen till Barcelona. ARN-FRA-MUC-BCN t&r. Avresa Arlanda 6:35 och åter 23:30.
    Är ett bra alternativet utan övernattning. Välj om du vill flyga 19:e eller 20:e december.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!