London-Los Angeles Air New Zealand, Deal!

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Palazzi, 9 April 2012.

1. Hittade precis en superdeal med Air New Zealand LHR-LAX (en del av deras "nya" linje till AKL).

Saken är den att de delat upp biljettpriserna så att alla utresor i deras nya prisbelönade Premium Eco var väldigt billiga (sedan dyrt hem).... Likadant var specialpriserna på deras Low-eco biljetter konstruerade, men i motsatt riktning....

Slutsatsen jag drog av detta var att dessa någon gång borde sammanfalla, så att man kan åka billigt ut i premium, och billigt hem i Eco... och det gjorde det lyckligtvis:)

T.ex 10-17 Maj ; 10 Maj LHR-LAX Premium Eco (A) 658€, 17maj ECO (K) 222€

Totalt: 881€ (8000kr)

Air NZ premium.jpg

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får inte upp någon av biljetterna när jag söker på Matrix på samma datum. Var hittade du de priserna? Och jag antar att de priser du skrivit upp anger enkelresor och inte t/r.

3. 8000kr är T/R. Finns på deras hemsida. Får inte heller upp resan i Matrix....

4. Resan ger bara miles i den riktning som Premium Eco flygs (mig veterligen). 100% till de flesta FFP, 150% till Lufthansa Miles & More. Tror inget FFP krediterar något för Air NZ ECO (K)....

5. Någon som vet om alla deras Premium-Eco stolar bytts ut på LAX- linjen? Ska väl vara det....men vill ju gärna vara säker.

Kan foga in ett till tips: Trots Turkish Airlines egna påstående om att alla Comfort-class erbjudanden är över så kostar deras Comfort Class-biljetter ARN-IST-NRT 9100kr T/R i Restricted mellan Oct-Dec.... Liknande erbjudanden till PEK, HKG & GRU....

EDIT: Kan bekräfta att alla flygningar på linjen har deras nya Premium ECO. Boeing 777-300 är flygtypen..

Last edited: 9 April 2012
    1 person likes this.
  6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nya PE på NZ ser ju trevligt ut, men hur är det att flyga med? Någon som provat?

7. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jacob brukar skriva lyriskt om dem :)

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja deras C-produkt är bra, men hur är deras nya PE?

9. Last edited: 9 April 2012
  10. Gå in på brittiska versionen av sidan! Ta sedan datum 13-19/20 September. 10.000kr T/R, Premium Eco i båda riktningar. 150% miles till Lufthansa Miles & More, 100% till övriga.

Nu bokar jag! :)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!