Senaste nytt

London-Johannesburg och Johannesburg-Kapstaden, tar BA ansvar vid försening?

EricT

Medlem
Jag hann med alla flyt trots tighta förbindelser...

Transferdeskarna på JNB går ENDAST att använda om man flyger med SA. SA Airlink räknas inte in där och då måste man upp och checka in. Kan vara bra att veta.
 
SA Airlink räknas inte in där och då måste man upp och checka in. Kan vara bra att veta.
Ja, det är irriterande. SA Airlink bytte i 2006 namn till Airlink, antagligen i ett försök att distansera sig en aning från SA. Det hjälper dock föga om man förlitar sig på att man är bokad på flight SA XXXX, och därför ställer sig i kön till transferdesken.

Johan
 

Knogle

Ny medlem
Hade nog inte heller chansat. JNB = strul. Jag befann mig i något utav en emotionell svacka sist jag var där och lackade jag helt sonika ur på den stackars BA värdinnan, när hon berättade att flighten var försenad. (Bad givetvis sedan om ursäkt, det var ju faktiskt inte hennes fel) Fick en coupon på 850 dollar hos dem dock. Hade ju iofs hellre varit i tid...
 

agehall

Medlem
Väcker liv i denna tråd igen. Behövs affärsvisum för kortare affärsbesök i landet?

Inte om du reser på svenskt pass.

Vad är att rekommendera i bolagsaspekt, Turkish eller South African?

Ingendera om du frågar mig. Har aldrig gillat TK och SAA är baserat i Afrika, så det går bort av den anledningen. Som vanligt rekommenderar jag LH via FRA.
 

pep

Medlem
Väcker liv i denna tråd igen. Behövs affärsvisum för kortare affärsbesök i landet?
Vad är att rekommendera i bolagsaspekt, Turkish eller South African?
Tag SAA (meget hoej kvalitet! Jeg husker isaer stolene og vinene paa monkey))
Eller KQ, eller ET hvis du er lidt til eventyr, farver, puls, og....Afrika!
LH og KL er den graa eminence....AF er ogsaa gode til JNB
 

agehall

Medlem
BA är ett alternativ och detta var en Sydafrika-relaterad tråd, annars ingen antar jag. Jag lyfte ytterligare alternativ som jag önskade besvarade. Trist attityd.

Nja, egentligen inte. Det är helt korrekt att försöka hålla trådarna rätt rena och Homer har helt rätt i att din fråga är vääääldigt orelaterad till trådens ämne.
 

Moco

Medlem
Nja, egentligen inte. Det är helt korrekt att försöka hålla trådarna rätt rena och Homer har helt rätt i att din fråga är vääääldigt orelaterad till trådens ämne.

Fixat grabbar. Vi tar bort den helt och hållet. Men det är tråkigt att man snart inte orkar/våga skriva något i trådarna längre. Det hackas och klagas utan like.
 
Toppen