Senaste nytt

London Heathrow (LHR) eller London City (LCY)?

Mauricio

Medlem
Häftigt! Det hade jag ingen aning om, LCY-JFK är ju trots allt 5570km enkel och A318n har en maximum range på 5700km. Någon som vet om de behövt mellanlanda för att tanka?
 

twiggs

Medlem
Häftigt! Det hade jag ingen aning om, LCY-JFK är ju trots allt 5570km enkel och A318n har en maximum range på 5700km. Någon som vet om de behövt mellanlanda för att tanka?

Sådana siffror brukar väl ändå utgå från att flygplanet inte har extratankar installerade och också att lasten är något större än 32 passagerare? :)
 

jth

Medlem
Sedan drar det alltid mindre bränsle och får kortare flygtid österut pga att man flyger med jetströmmarna också, vilket gör att man slipper mellanlanda.
 

Concorde

Founding Member
Hade det inte varit för London City's kort bana hade det varit non-stop även till JFK.

För er som har missat har businessclass.se testat denna maskin åt båda hållen. Läs mer här.
 

Jonas C

Medlem
A318 kan utan problem lyfta och flyga LCY-JFK non-stop, problemet är dock att vid MTOW for A318 inte lyfta från LCY på grund av överskridna viktrestriktioner (e.x vid motorbortfall under takeoff, måste planet snabbt kunna återvända till flygplatsen).

Ursprungligen ville man köra A318 på LCY-LGA, men på LGA fick man tyvärr inte landa på grund av överskridna distans restriktioner (vad de innebär har jag ingen aning om!). Det hade visserligen gjort rutten till en riktig City-2-City service.
 

Concorde

Founding Member
Gillar du Starbucks? Du borde komma förbi casa Concorde, här dricks endast färskmalt kaffe på Starbucks bönor. ;)
 
Toppen