Senaste nytt

London City-New York/JFK med BAs A318

Alx

Medlem
Tack för en mycket trevlig rapport! Det låter onekligen som att man bör testa denna linjen någon gång. JFK ligger perfekt till för snabb transport till lyan på Manhattan. Mitt problem är att vi från Malta har flyg till alla flygplatser i London FÖRUTOM just LCY. Men på alla trevliga rapporter om denna linjen verkar det vara värt omvägen genom stan bara för upplevelsen. :)
 

Senator

Moderator
Jag gillade också flygresan, men med tanke på att BA pushar denna som något mellan första- och affärsklass var jag besviken på mat, dryck och servicekoncept som är BA CW svaghet. Men processen med Shannon är helt magisk. Jag har även tittat på att resa via DUB med SAS och UA bara för att slippa stressen i NYC. Med tanke på hemskheten som heter JFK T7, BAs hem på JFK gör detta än bättre.
 

Concorde

Founding Member
JFK T7 Hemsk?
Det är i min mening BA's bästa station i hela nätverket. Framförallt vid avresa.
 

flapps

Medlem
Tackar för trevlig rapport. Skall själv ta den turen med frun den 15 Juni :D fast hemresan går med 747... Skall bli fantastiskt trevligt
/flapps
 

Singapore

Medlem
Lite off-topic kanske, men läste att BA har testat en ny färg som kallas Triple-O på denna flight. Färgen resulterar i att flygplanet får en förbättrad aerodynamik och således reduceras bränsleförbrukningen. Det successiva resultatet innebär att man nu ska börja testa färgen på en 777-200 där man hoppas kunna få ännu bättre resultat. Tror att vi kommer att få se mycket mer av detta i framtiden.
 
Toppen