Senaste nytt

London City Airport utökar

doc

Medlem
Men varför ökade de till tre dagliga avgångar om underlaget var för dåligt? Verkade ju lite knas. När jag flög var beläggningen i alla fall 2/3. Nåväl, håller tummarna.
 

Hachans

Medlem
Flög inte Malmö aviation på LCY när det begav sig? Har någon jingel från en radioreklam i huvudet som jag aldrig lyckas glömma som gick typ "Flyg med Malmö Aviation.... bla bla bla... Flyg till London City Airport, och ha en riktigt trevlig jul (tur?)".

De körde någon liknande för flighter till Skottland också tror jag.
 

Agö

Medlem
Flög inte Malmö aviation på LCY när det begav sig? Har någon jingel från en radioreklam i huvudet som jag aldrig lyckas glömma som gick typ "Flyg med Malmö Aviation.... bla bla bla... Flyg till London City Airport, och ha en riktigt trevlig jul (tur?)".

De körde någon liknande för flighter till Skottland också tror jag.
Stämmer. Linjen lades ned strax efter Öresundsbron invigdes (föga förvånande).
 

Homer

Medlem
BA har en massa nya kortlinjer från LCY, däremot lägger de ned en av flighterna till JFK

From 30th October 2016 there will be a permanent reduction in the number of weekly LCY-JFK services.
They will reduce from 11 to 6 per week.
The BA3 and BA4 will cease to exist and there will be some retimes to the BA1/2 which will operate on everyday except Saturday.
The plan for the spare A318 is not yet known
 

Palazzi

Medlem
Får se om Odyssey Airlines kommer igång med flygningar nästa år, som planerat. De beställde ju en del CS100 (som har börjat levereras till bl.a SWISS iaf) och lovade att flyga från London City till Nordamerikanska östkusten och mellanöstern.
 

Tommy

Medlem
BA har en massa nya kortlinjer från LCY, däremot lägger de ned en av flighterna till JFK

From 30th October 2016 there will be a permanent reduction in the number of weekly LCY-JFK services.
They will reduce from 11 to 6 per week.
The BA3 and BA4 will cease to exist and there will be some retimes to the BA1/2 which will operate on everyday except Saturday.
The plan for the spare A318 is not yet known
Att de lägger ner BA3(4) är ju inte så förvånande preclearence försvann ju för flera år sen på BA3 avgången och därmed nästan hela fördelen med den routingen, idag är det 17 pax på BA1 tyvärr ingen aning om BA3 jag har inte flugit den sen preclearence försvann men den brukar vara luftig om man tittar på expertflyer.
 
Toppen